Utjecaj društvenih medija na proces odabira turističke destinacije (CROSBI ID 413988)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Barišić, Petra
Prebežac, Darko
hrvatski
Utjecaj društvenih medija na proces odabira turističke destinacije
Generalno je poznato da je uloga društvenih medija iz dana u dan sve veća, kao i da se sve veći broj potrošača okreće društvenim medijima i UGC-u (korisnički generiranom sadržaju) prilikom odabira, no još je uvijek nejasno koliko je zaista značenje društvenih medija u turizmu i odabiru turističke destinacije. Ovo istraživanje kroz fokus na četiri odabrane platforme društvenih medija, točnije Facebook, YouTube, TripAdvisor i Booking.com analizira i potvrđuje njihov značaj kod odabira turističke destinacije. Dizajn istraživanja uključuje kombinaciju različitih metoda. Kvantitativno istraživanje je provedeno primjenom online anketnog upitnika na uzorku od 1.057 hrvatskih turista i korisnika društvenih medija. Prikupljeni podaci su analizirani metodama deskriptivne, inferencijalne i multivarijatne statistike uz podršku programa SPSS 17. Kvalitativno istraživanje je provedeno analizom sadržaja objavljenog na promatranim platformama društvenih medija na primjeru turističke destinacije Dubrovnik. Analizirane su tri vrste sadržaja, tj. tekst, slike i videa uz podršku programa NVivo. Nalazi istraživanja pokazuju da su društveni mediji značajni u fazi koja prethodi spoznaji potrebe i u fazi spoznaje potrebe. Značaj za sve promatrane društvene medije zajedno se nije potvrdio u fazi traženja informacija, vrednovanja alternativa i kupnje, ali se potvrdio za pojedine platforme, tj. TripAdvisor i Booking.com. Kvalitativnim istraživanjem je utvrđena i velika važnost društvenih medija u fazi poslijekupovnog ponašanja, točnije u fazi po povratku iz turističke destinacije. Istraživanjem je potvrđeno i da kod odabira turističke destinacije korisnički generiran sadržaj (UGC) ima veće značenje od sadržaja kojeg generiraju turistička poduzeća ili organizacije (FGC).
Booking.com ; društveni mediji ; imidž turističke destinacije ; Facebook ; kupnja ; odabir turističke destinacije ; ponašanje potrošača u turizmu ; spoznaja potrebe ; traženje informacija ; TripAdvisor ; UGC ; vrednovanje alternativa ; YouTube
nije evidentirano
engleski
The impact of social media on the process of tourist destination choice
nije evidentirano
Booking.com ; consumer behaviour in tourism ; evaluation of alternatives ; Facebook ; information search ; need recognition ; purchase ; social media ; tourist detination choice ; destination image ; TripAdvisor ; UGC ; YouTube
nije evidentirano
Podaci o izdanju
505
05.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb