Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 897092

Utjecaj društvenih medija na proces odabira turističke destinacije


Barišić, Petra
Utjecaj društvenih medija na proces odabira turističke destinacije 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb


Naslov
Utjecaj društvenih medija na proces odabira turističke destinacije
(The impact of social media on the process of tourist destination choice)

Autori
Barišić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
05.09

Godina
2017

Stranica
505

Mentor
Prebežac, Darko

Ključne riječi
Booking.com ; društveni mediji ; imidž turističke destinacije ; Facebook ; kupnja ; odabir turističke destinacije ; ponašanje potrošača u turizmu ; spoznaja potrebe ; traženje informacija ; TripAdvisor ; UGC ; vrednovanje alternativa ; YouTube
(Booking.com ; consumer behaviour in tourism ; evaluation of alternatives ; Facebook ; information search ; need recognition ; purchase ; social media ; tourist detination choice ; destination image ; TripAdvisor ; UGC ; YouTube)

Sažetak
Generalno je poznato da je uloga društvenih medija iz dana u dan sve veća, kao i da se sve veći broj potrošača okreće društvenim medijima i UGC-u (korisnički generiranom sadržaju) prilikom odabira, no još je uvijek nejasno koliko je zaista značenje društvenih medija u turizmu i odabiru turističke destinacije. Ovo istraživanje kroz fokus na četiri odabrane platforme društvenih medija, točnije Facebook, YouTube, TripAdvisor i Booking.com analizira i potvrđuje njihov značaj kod odabira turističke destinacije. Dizajn istraživanja uključuje kombinaciju različitih metoda. Kvantitativno istraživanje je provedeno primjenom online anketnog upitnika na uzorku od 1.057 hrvatskih turista i korisnika društvenih medija. Prikupljeni podaci su analizirani metodama deskriptivne, inferencijalne i multivarijatne statistike uz podršku programa SPSS 17. Kvalitativno istraživanje je provedeno analizom sadržaja objavljenog na promatranim platformama društvenih medija na primjeru turističke destinacije Dubrovnik. Analizirane su tri vrste sadržaja, tj. tekst, slike i videa uz podršku programa NVivo. Nalazi istraživanja pokazuju da su društveni mediji značajni u fazi koja prethodi spoznaji potrebe i u fazi spoznaje potrebe. Značaj za sve promatrane društvene medije zajedno se nije potvrdio u fazi traženja informacija, vrednovanja alternativa i kupnje, ali se potvrdio za pojedine platforme, tj. TripAdvisor i Booking.com. Kvalitativnim istraživanjem je utvrđena i velika važnost društvenih medija u fazi poslijekupovnog ponašanja, točnije u fazi po povratku iz turističke destinacije. Istraživanjem je potvrđeno i da kod odabira turističke destinacije korisnički generiran sadržaj (UGC) ima veće značenje od sadržaja kojeg generiraju turistička poduzeća ili organizacije (FGC).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Petra Barišić, (315083)