Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Opravdanost proširenja asortimana na benzinskim postajama Tifon u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 413976)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šafranić, Petra Opravdanost proširenja asortimana na benzinskim postajama Tifon u Republici Hrvatskoj / Petljak, Kristina (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Šafranić, Petra

Petljak, Kristina

hrvatski

Opravdanost proširenja asortimana na benzinskim postajama Tifon u Republici Hrvatskoj

Tema ovog diplomskog rada je opravdanost proširenja asortimana na Tifon benzinskim postajama u Republici Hrvatskoj. Pod pojmom proširenje asortimana podrazumijeva se pokretanje projekta dodavanjem novih proizvoda dostupnih svakodnevno u prodaji benzinskih postaja Tifon pod nazivom Fresh Corner. Proširenje ovakvog oblika asortimana je vrlo popularno i zastupljeno u prodaji u razvijenim zemljama zapadne Europe i Amerike te je u protekle dvije godine ovaj trend zaživio i u Hrvatskoj. Projekt Fresh Corner započeo je 2015. godine, a do danas je implementiran na 22 benzinske postaje. Projekt je započeo na benzinskoj postaji Jankomir u Zagrebu, a istovremeno i u susjednim zemljama čije benzinske postaje su članice mađarske naftne kompanije MOL. Budući da su iz prijašnjih istraživanja utvrđeni rezultati učestalosti kupovine na benzinskim postajama te impulzivna kupovina robe široke potrošnje, to ukazuje na popularnost benzinske postaje kao maloprodajnog oblika. Širenjem asortimana u drugim razvijenim zemljama Europe, kupci stvaraju naviku kupovine svježih proizvoda, kava i napitaka na benzinskim postajama usput, prilikom točenja goriva ili na putu do posla. Osim toga, benzinske postaje sa svim dostupnim proizvodima zamjenjuju ostale maloprodajne oblike, a osnovna prednost je brzina posluživanja, samim time potrošači stvaraju naviku brzog načina života i prehrane. Cilj rada je istražiti koliko su kupci upoznati sa ovim oblikom usluge na benzinskim postajama te koliko se taj oblik uklapa u njihov životni stil i koliko su zadovoljni svim karakteristikama unaprijeđenim oblikom benzinske postaje. U istraživanju su sudjelovala 224 ispitanika, a isto je provedeno na području Republike Hrvatske na ukupno 43 Tifon benzinske postaje. Rezultati istraživanja pokazuju da je ovakav način kupovine sve popularniji u Hrvatskoj kao i u ostalim razvijenim zemljama svijeta, gdje svaka benzinska postaja u svom asortimanu sadrži samposlužni aparat sa više vrsta kave, samoposluživanje svježim pekarskim proizvodima i gotovim toplim jelima. Postoji određeno vrijeme prilagodbe u Hrvatskoj koje je potrebno da kupci steknu naviku, međutim prema rezultatima istraživanja Fresh Corner je već sad vrlo popularan i kupci polako stvaraju kupovne navike te su zadovoljni ponudom proizvoda, novim ambijentom i načinom posluživanja proizvoda.

maloprodaja na benzinskim postajama ; asortiman ; Tifon ; Fresh Corner

Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina

engleski

Reasons for the enlargement of assortment at Tifon petrol stations in the Republic of Croatia

nije evidentirano

retail at gas stations ; assortment ; Tifon ; Fresh Corner

nije evidentirano

Podaci o izdanju

90

29.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija