Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 896929

Konzervatorsko restauratorski radovi i neke sličnosti slike Dubrovnik prije trešnje sa slikom Cavtata iz crkve Gospe Snježne i De Bellisovom slikom iz Muzeja dominikanskog samostana


Vokić, Denis
Konzervatorsko restauratorski radovi i neke sličnosti slike Dubrovnik prije trešnje sa slikom Cavtata iz crkve Gospe Snježne i De Bellisovom slikom iz Muzeja dominikanskog samostana // Dubrovnik prije trešnje / Gamulin, Ljubo (ur.).
Dubrovnik: Društvo prijetelja dubrovačke starine, 2016. str. 35-54


Naslov
Konzervatorsko restauratorski radovi i neke sličnosti slike Dubrovnik prije trešnje sa slikom Cavtata iz crkve Gospe Snježne i De Bellisovom slikom iz Muzeja dominikanskog samostana
(Conservation-restoration works on the painting Dubrovnik before earthquake 1667 and some similarities with the painting of Cavtat in the church of Our Lady of Snows and De Bellis painting from the Museum of the Dominican monastery in Dubrovnik)

Autori
Vokić, Denis

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Dubrovnik prije trešnje

Urednik/ci
Gamulin, Ljubo

Izdavač
Društvo prijetelja dubrovačke starine

Grad
Dubrovnik

Godina
2016

Raspon stranica
35-54

ISBN
978-953-55093-7-0

Ključne riječi
Konzerviranje-restauriranje, Dubrovnik prije potresa 1667, Cavtat, De Bellis
(Conservation-restoration, Dubrovnik before earthquake 1667, Cavtat, De Bellis)

Sažetak
Opisano je zatečeno stanje slike Dubrovnik prije trešnje uključujući fotografije strukturnih istražnih radova. Prezentirani su argumenti za odabir specifičnog zahvata. Slika ima izuzetno veliku dokumentarnu vrijednost, značajnu ambijentalnu i kulturološku vrijednost i skromnu umjetničku vrijednost. S obzirom da „Dubrovnik“ već 150 godina pokušava doći u posjed ove slike i s obzirom da je slika desetljećima bila nedostupna čak i za fotografiranje te se umjesto nje koristilo njenu kopiju iz 19. st. - predmetna slika je stekla neku vrstu kultnog statusa u krugovima zainteresiranih. Na slici se nešto više detalja vidi infracrvenom reflektografijom nego golim okom. Kako se ne bi kompromitiralo nijedan dokumentarni podatak, bez obzira je li vidljiv golim okom ili nije, ili je tek naznaka neke forme - obavljen je vrlo delikatan zahvat uz minimalna rekonstruiranja nedostajućih dijelova i uz vrlo detaljnu dokumentaciju. Nedostajući dijelovi su dijelom rekonstruirani tek na digitalnoj rekonstrukciji kako bi se moglo znanstveno raspravljati o njima i po potrebi ih mijenjati. Slika je uspoređena s druga dva prikaza veduta iz istog vremena: prikazom Cavtata na glavnom oltaru crkve Gospe Snježne u Cavtatu i De Bellisovim prikazom Dubrovnika u Muzeju dominikanskog smostana. Na temelju tehnološke komparacije postavljena je teza da je cavtatsku vedutu, za koju se pouzdano zna da je nastala poslije potresa 1667., i predmetnu sliku Dubrovnik prije trešnje - naslikala ista ruka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Dubrovniku

Autor s matičnim brojem:
Denis Vokić, (310105)