Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Numerička analiza naprezanja i optimizacija dizajna konstrukcije vozila (CROSBI ID 413740)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vučenović, Matej Numerička analiza naprezanja i optimizacija dizajna konstrukcije vozila / Brnić, Josip (mentor); Brčić, Marino (neposredni voditelj). Rijeka, Tehnički fakultet, Rijeka, . 2017

Podaci o odgovornosti

Vučenović, Matej

Brnić, Josip

Brčić, Marino

hrvatski

Numerička analiza naprezanja i optimizacija dizajna konstrukcije vozila

U ovom diplomskom radu napravljena je statička i dinamička eksplicitna analiza konstrukcije vozila (šasije) koristeći softver ABAQUS te optimizacija pomoću Python-a i NOMAD-a. Za statičku analizu su uzeta standardna udarna opterećenja, težina vozača te vlastita težina konstrukcije. Statička analiza se prvo radi sa bilo kojim vrijednostima poprečnih presjeka cjevastih profila. Poželjno je da vrijednosti poprečnih presjeka budu približno traženih odnosno optimalnih vrijednosti kako sama optimizacija ne bi trajala beskonačno dugo. Statička analiza nam je potrebna samo da bi se mogla izvršiti optimizacija željenih dijelova konstrukcije u odnosu na zadana ograničenja. Ograničenja su zadana kao gornje i donje granice vrijednosti pojedinih parametara optimizacije i kriterij čvrstoće. Pomoću Python-a se vrši međusobno komuniciranje između ABAQUS-a, samog Python-a te NOMAD-a. U Python-u je napisan kod koji generira željene datoteke rezultata (naprezanje i vrijednosti cjevastih profila) i radi promjenu dok se ne postigne uvjet da je dopušteno naprezanje jednako dobivenom naprezanju. Optimizacija je izvršena sa različitim načinima pretraživanja optimalnog rješenja. Sva dobivena rješenja se proučavaju i odabiru najpovoljnija sa stajališta proizvodnje i dizajna. Koristeći optimalnu strukturu napravljena je dinamička eksplicitna analiza frontalnog sudara sa određenom brzinom gibanja po jednoj osi, ali zbog mnogih nedostataka u modela nije mjerodavna.

šasija, metoda konačnih elemenata, statička analiza, optimizacija, dinamička eksplicitna analiza

nije evidentirano

engleski

Numerical stress analysis and design optimization of vehicle structure

nije evidentirano

chassis, finite element method, optimization, static analysis, dynamic explicit analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79

22.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tehnički fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Strojarstvo