Analiza proizvodnog portfelja pomoću BCG matrice pri odabiru strategije rasta za mala poduzeća (CROSBI ID 242815)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vučemilović, Vesna ; Škoro, Milena
hrvatski
Analiza proizvodnog portfelja pomoću BCG matrice pri odabiru strategije rasta za mala poduzeća
Odabir strategije rasta je proces koji nosi brojne rizike te je nužno pravilno procijeniti stanje u poduzeću i okruženju te djelovati u skladu s vizijom i misijom poduzeća. Analiza proizvodnog portfelja je važan element procjene sadašnjeg stanja na temelju kojeg se mogu donijeti odluke vezano za daljnji rast pojedinih djelatnosti odnosno napuštanje, re- dukciju ili likvidaciju djelatnosti. BCG matrica je jedan od pristupa koji se najčešće koriste i koji ima brojne prednosti jer ukazuje na tržišnu poziciju kroz relativni tržišni dio i godišnju stopu rasta tržišta. Svrha ovog rada je ukazati na nužnost pravilne provedbe procesa odabira strategije rasta s naglaskom na analizu proiz-vodnog portfelja. Teorijski dio se bavi pojmovnim određenjem strategije rasta te analize proizvodnog portfelja. Prakti-čni dio rada se temelji na slučaju udruge Autoklub koja kroz analizu proizvodnog portfelja korištenjem BCG matrice treba odabrati u koje djelatnosti dalje ulagati a koje napustiti ili smanjiti. Kao neprofitna udruga ima izvjesna ogra-ničenja vezana uz očuvanje radnih mjesta i izvore financiranja.
strategije rasta, BCG matrica, mala poduzeća, proizvodni portfelj
nije evidentirano
engleski
Product portfolio analysis by using BCG matrix for selecting growth strategy for small business
nije evidentirano
growth strategies, BCG matrix, small enterprises, product portfolio
nije evidentirano