Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 896148

Učenička evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola"


Bratko, Denis; Ljubin, Tajana; Matijević, Milan
Učenička evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola" // Napredak, 141 (2000), 2; 156-169 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Učenička evaluacija kurikuluma "Aktivna/efikasna škola"
(Pupils' evaluation of the "Active/Efficient school" curriculum)

Autori
Bratko, Denis ; Ljubin, Tajana ; Matijević, Milan

Izvornik
Napredak (1330-0059) 141 (2000), 2; 156-169

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Vanjska evaluacija, kurikulum, aktivna škola, nastavne strategije
(External evaluation, curriculum, active school, teaching strategies)

Sažetak
U radu su prikazani rezultati vanjske evaluacije kurikuluma Aktivna/efikasna škola. Projekt Aktivna/efikasna škola provodi se u dvanaest model-škola, a sastoji se u poučavanju učitelja humanističko-motivacijskom pristupu u nastavi. Cilj evaluacije bio je ispitati postiže li kurikulum svoje ciljeve te razlikuje li se model škole od kontrolnih škola po varijablama na koje je projekt usmjeren. U ispitivanju je sudjelovalo ukupno 619 učenika iz dviju eksperimentalnih i dviju kontrolnih škola. Rezultati usporedbe učenika eksperimentalnih i kontrolnih škola upućuju na zaključak da su načela koja se promoviraju projektom Aktivna/efikasna škola zastupljenija u eksperimentalnim školama. Projekt je imao učinka na neke varijable strategija učenja i poučavanja, motivaciju učenika i osposobljenost za samostalno učenje, kao i na prijateljski odnos između učenika i učitelja. Od upitničkih mjera značajni učinci uočeni su na jednoj varijabli ličnosti (prosocijalno ponašanje) i dvjema varijablama razredno- nastavnog ozračja (zadovoljstvo i poteškoće).

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb