Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Očevidni identitet slike. Supremacija i morfé kod Julija Knifera (CROSBI ID 59444)

Prilog u knjizi | ostalo

Lah, Nataša Očevidni identitet slike. Supremacija i morfé kod Julija Knifera // Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije / Krešimir Purgar (ur.). Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2017. str. 359-379

Podaci o odgovornosti

Lah, Nataša

hrvatski

Očevidni identitet slike. Supremacija i morfé kod Julija Knifera

Pojedinačne slike Julija Knifera, posebno Meandri nastali od 1960.g. dalje, očevidno se i formativno identificiraju kao supremacija morfema, stvarajući dojam osamostaljenja i potpune prevlasti oblikovanja jednog znaka koji se razlikovno određuje samo u odnosu na sebe samoga. Meandriranje se time reprezentira kao stabilna, ujednačena repetitivnost dijakopnog tipa pokazujući neprekinuti tijek ritmizirane „istosti” koja se gdjekad opisuje kao jednoličnost i monotonija. Meandriranje se time usustavljuje kao jedno djelo i samo jedna stilska ili retorička figura konceptualne, strateške i kognitivne hipoikoničnosti, koja neprekinuto indeksira slikarski postupak kao vremenski tijek bez naznačene ishodišne ili točke svršetka. Vremenski tijek u postupku Kniferova meandriranja dokida iluziju razvojnog kontinuiteta ili napredovanja. Na kraju, meandar kao i meandriranje predstavljaju proces dosljedno horizontalnog komponiranja u sustavu koji se definira svakom pojedinačnom slikom i koji svaku pojedinačnu sliku susljedno prekoračuje. Prizorna harmonija i programatska ne-svršenost ostavljaju pojedinačna i djela u cjelini - sasvim otvorenima, identificirajući se očevidnom supremacijom i nedoglednošću oblikovnog tijeka, koji se sastoji od "niza identičnih definicija", samo jedne, vidljive figure - meandra.

Julije Knifer, vizualni jezik, identitet slike, vizualni stilem, supremacija morfema

nije evidentirano

engleski

The apparent identity of painting: Suprematism and morfé with Julije Knifer

nije evidentirano

Julije Knifer, visual language, identity of painting, visual styleme, supremacy of morphemes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

359-379.

objavljeno

Podaci o knjizi

Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije

Krešimir Purgar

Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS)

2017.

978-953-55420-3-2

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti

Poveznice