Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Gradska djeca u divljini: Kopački rit u kurikulumu osječkih osnovnih škola (CROSBI ID 652500)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Varga, Rahaela ; Peko, Anđelka ; Varga, Maja Gradska djeca u divljini: Kopački rit u kurikulumu osječkih osnovnih škola. 2017

Podaci o odgovornosti

Varga, Rahaela ; Peko, Anđelka ; Varga, Maja

hrvatski

Gradska djeca u divljini: Kopački rit u kurikulumu osječkih osnovnih škola

Osim što kao park prirode ima ekološku vrijednost, Kopački rit se može proučavati kao izvor i mjesto učenja i poučavanja učenika osnovnih škola. U ovom radu usmjerili smo se na djecu osnovnih škola Grada Osijeka jer nas je zanimalo koliko njih ima priliku posjetiti Kopački rit u organizaciji svoje škole. U tu smo svrhu analizirali njihove školske kurikulume kao službene dokumente koji opisuju sve što se u školi organizira uz redovnu nastavu (izborni predmeti, izvannastavne aktivnosti, školski projekti, međunarodna suradnja, dopunska nastava, dodatna nastava, izvanučionička nastava, itd.). Školski kurikulum na početku svake školske godine sastavljaju učitelji i ostali djelatnici uključeni u njegovu provedbu. Za razliku od nacionalnog kurikuluma koji je isti na razini čitave države, u osmišljavanju školskog kurikuluma školski kolektiv ima autonomiju i može njime iskazati svoju posebnost u skladu s resursima koji su im dostupni. Poželjno je da se pritom polazi od interesa i želja samih učenika i njihovih roditelja, a naposljetku ga odobrava Školski odbor. Cilj je istraživanja bio doznati prepoznaju li osnovne škole mogućnosti neposrednog iskustvenog učenja koje Kopački rit pruža. Konkretnije, istražili smo a) udio gradskih škola koje se u svome kurikulumu odlučuju za posjet Kopačkome ritu, b) za koji se oblik izvanučioničke nastave pritom odlučuju, c) kojem je uzrastu posjet namijenjen, d) s kojim se ciljem organizira, e) koji se ishodi očekuju po završetku posjeta, f) kako se planira utvrditi jesu li ishodi uistinu ostvareni. Razrađeniji plan svjedoči o ozbiljnosti pristupa i većoj vjerojatnosti ostvarenja plana posjete (jer škole nisu obvezne provesti planirano ukoliko argumentiraju razloge ne izvršavanja plana). Rezultati analize osnovnoškolskih kurikuluma su pokazali kako je u školskoj godini 2016/2017. devet od ukupno dvadeset škola planiralo posjet Kopačkome ritu, koji je pritom organiziran u sklopu izvannastavnih aktivnosti, projekta na dodatnoj nastavi ili kao poludnevni/cjelodnevni izlet u sklopu terenske nastave. Obuhvaćeni su učenici svih triju odgojno-obrazovnih ciklusa (2., 4., 5., 6., i 8. razreda), a ciljevi i očekivani ishodi podređeni su učeničkoj dobi i obliku nastave tijekom kojeg je posjet organiziran, premda pritom najčešće nisu operacionalizirani i mjerljivi u postupku vrednovanja. Zamjetno je i da među tih devet škola, samo jedna ima detaljno razrađen plan do razine operativnosti. Iz toga se zaključuje o potrebi dodatne izobrazbe učitelja o ekološkoj vrijednosti Kopačkog rita i mogućnostima odgoja i obrazovanja kako bi ih se dodatno motiviralo da svojim učenicima omoguće iskustvo posjeta i istraživanja.

Park prirode Kopački rit, školski kurikulum, učenici osnovne škole

nije evidentirano

engleski

City Kids in Wilderness: Kopački Rit in the Osijek primary schools' curricula

nije evidentirano

Nature park Kopački rit, school curriculum, primary school students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

6. simpozij Kopački rit: jučer, danas, sutra

poster

28.09.2017-29.09.2017

Kopačevo, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija