Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos izloženosti medijima i zadovoljstva izgledom (CROSBI ID 413463)

Ocjenski rad | diplomski rad

Matušan, Ana Odnos izloženosti medijima i zadovoljstva izgledom / Glavak Tkalić, Renata (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2017

Podaci o odgovornosti

Matušan, Ana

Glavak Tkalić, Renata

hrvatski

Odnos izloženosti medijima i zadovoljstva izgledom

Predodžba tijela je subjektivna reprezentacija vlastitog tjelesnog izgleda s naglaskom na emocijama i stavovima o vlastitom tijelu, o cjelokupnom izgledu, njegovim specifičnim dijelovima, tjelesnim funkcijama, seksualnosti i ostalom što utječe na konačno zadovoljstvo vlastitim izgledom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između izloženosti suvremenim medijima i zadovoljstva izgledom kod studenata i učenika srednjih škola obzirom na spol i dob. U istraživanju je sudjelovalo 406 sudionika oba spola (65% ženskih), u dobi od 15 do 36 godina (prosječne dobi 21 godinu). Kao mjera medijske izloženosti korištena je Skala sociokulturalnih stavova o izgledu i njene podskale Informacije, Pritisci, Generalna internalizacija i Internalizacija sportskog ideala (Thompson, Van den Berg, Roehrig, Guarda i Heinberg, 2004), a kao mjere zadovoljstva izgledom su korištene Skala zadovoljstva fizičkim izgledom (Mendelson, Mendelson i White, 2001) i Ljestvica procjene crteža ljudske figure (Thompson i Gray, 1995). Istraživanje je provedeno on-line. Rezultati su pokazali veće nezadovoljstvo izgledom kod mlađih sudionika i žena te veću podložnost medijskom utjecaju mlađih sudionika. Razlika po spolu pokazala se statistički značajnom samo kod nekih mjera medijske izloženosti, a to su skala Pritisci na kojoj više rezultate postižu žene i skala Internalizacija sportskog ideala na kojoj više rezultate postižu muškarci. Utvrđena je negativna povezanost medijske izloženosti i zadovoljstva izgledom. Najveći doprinos objašnjenju varijance zadovoljstva izgledom, nakon kontrole sociodemografskih varijabli, imale su varijable pritisci, generalna internalizacija i informacije. Sudionici koji osjećaju veći pritisak od strane medija, oni koji imaju snažnije usađen ideal mršavosti u svoj sustav vrijednosti i oni koji informacijama iz medija daju veću vrijednost u stvaranju osobne slike o idealima ljepote i privlačnosti u prosjeku su manje zadovoljni izgledom.

predodžba tijela, medijska izloženost, zadovoljstvo izgledom, spol

nije evidentirano

engleski

The relationship between media exposure and appearance satisfaction

nije evidentirano

body image, media exposure, satisfaction with appearance, gender

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

27.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija