Kompleksi bakra(II) s N- (metilbenzil)iminodiacetamidima ; Istraživanje učeničkih pogrešnih shvaćanja - osnove metodologije i primjena u nastavi kemije (CROSBI ID 413322)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Merkaš, Maja
Popović, Zora ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Smrečki, Neven
hrvatski
Kompleksi bakra(II) s N- (metilbenzil)iminodiacetamidima ; Istraživanje učeničkih pogrešnih shvaćanja - osnove metodologije i primjena u nastavi kemije
Ovaj diplomski rad sastoji se od dva dijela: istraživačkog i metodičkog. Istraživački dio rada sadrži opis priprave te karakterizacije bakrovih(II) kompleksa s orto-, meta- i para- izomerima N-(metilbenzil)iminodiacetamida. Istražen je i utjecaj metilne skupine na koordinacijsku sposobnost liganada te svojstva njihovih kompleksa s bakrovim(II) ionima. Priređena su tri nova bakrova(II) kompleksa: [Cu(o-CH3C6H4CH2N(CH2CONH2)2)2](NO3)2 · ½H2O, [Cu(m-CH3C6H4CH2N(CH2CONH2)2)2](NO3)2, [Cu(p- CH3C6H4CH2N(CH2CONH2)2)2](NO3)2 · 2H2O. Spojevi su identificirani kemijskom analizom i karakterizirani infracrvenom spektroskopijom i metodama termičke analize. Rentgenskom strukturnom analizom određena je kristalna struktura [Cu(m-CH3C6H4CH2N(CH2CONH2)2)2] (NO3)2. Molekula kompleksa je trans-izomer s dva O, N, O'-tridentatna iminodiacetamidna liganda koji zauzimaju fac-položaj oko središnjeg iona bakra(II). Koordinacija bakrova(II) iona je iskrivljeni oktaedar u kojem su dva kisikova atoma u aksijalnom položaju. U metodičkom dijelu rada pod naslovom Istraživanje učeničkih pogrešnih shvaćanja – osnove metodologije i primjena u nastavi kemije opisani su preduvjeti nastajanja kemijski pogrešnih shvaćanja. Načinjen je pregled kemijskih pojmova koji su teški za poučavanje i razumijevanje. Opisane su osnove metodologije istraživanja u obrazovanju. Predložen je metodički scenarij otkrivanja i uklanjanja učeničkih pogrešnih shvaćanja koncepta kemijske ravnoteže. Predloženi konceptualni zadaci i simulacije primjereni su učenicima drugog razreda gimnazije.
bakar(II) ; iminodiacetamidi ; N-arilalkilni derivati ; rentgenska strukturna analiza ; alternativni koncepti ; kemijska ravnoteža ; poučavanje kemije
nije evidentirano
engleski
Copper(ii) complexes with n- (methybenzyl)iminodiacetamide derivatives ; The study of students' misconceptions - basics of methodology and application in teaching chemistry
nije evidentirano
copper(II) ; iminodiacetamides ; N-arylalkyl derivatives ; X-ray structural analysis ; alternative concepts ; chemistry teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
89 (50+39)
27.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb