Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 894732

ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI


Razum, Andrea; Pandža Bajs, Irena; Zekić, Zrinka
ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI // Ekonomski pregled: mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 68 (2017), 3; 297-318 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 894732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI
(THE ANALYSIS OF THE SUSTAINABLE CONSUMPTION PATTERNS OF GENERATION Z IN FASHION INDUSTRY)

Autori
Razum, Andrea ; Pandža Bajs, Irena ; Zekić, Zrinka

Izvornik
Ekonomski pregled: mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 68 (2017), 3; 297-318

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
održiva potrošnja, modna industrija, generacija Z
(sustainable consumption, fashion industry, generation Z)

Sažetak
Rad istražuje održivu potrošnju generacije Z u modnoj industriji i čimbenike koji utječu na kupnju odjeće proizvedene u skladu sa zahtjevima održivog razvoja. Iako mladi potrošači postaju sve više osviješteni o štetnom utjecaju modne industrije na okoliš, o problemima djećjeg rada, iskorištavanju radnika i prenapučenih tvornica, kao i kvalitete tako proizvedenih odjevnih predmeta, ipak u procesu kupovnih odluka dolazi do potrošačkog jaza i ne ostvaruju etičku potrošnju proizvoda modne industrije. Sukladno tome važno je istražiti koji čimbenici utječu na njihovu etičku potrošnju te koliki je njihov utjecaj na kupovno ponašanje potrošača. Za analizu utjecaja varijabli svjesnosti potrošača o zaštiti okoliša, uključenosti u ekološke aktivnosti, obitelji, vršnjaka i medija na važnost elemenata održive potrošnje generacije Z prilikom kupnje odjevnih predmeta, korištena je multivarijantna metoda PLS-SEM. Sukladno provedenoj analizi zaključeno je da mediji, obitelj i vršnjaci posredno preko uključenosti u ekološke probleme zajednice pozitivno utječu na održivu potrošnju generacije Z pri kupnji proizvoda modne industrije, dok ekološka osviještenost nema značajan utjecaj na njihovu održivu potrošnju u modnoj industriji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Irena Pandža Bajs (autor)

Avatar Url Andrea Lučić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Razum, Andrea; Pandža Bajs, Irena; Zekić, Zrinka
ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI // Ekonomski pregled: mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 68 (2017), 3; 297-318 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Razum, A., Pandža Bajs, I. & Zekić, Z. (2017) ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI. Ekonomski pregled: mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 68 (3), 297-318.
@article{article, year = {2017}, pages = {297-318}, keywords = {sustainable consumption, fashion industry, generation Z}, journal = {Ekonomski pregled: mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {68}, number = {3}, issn = {0424-7558}, title = {THE ANALYSIS OF THE SUSTAINABLE CONSUMPTION PATTERNS OF GENERATION Z IN FASHION INDUSTRY}, keyword = {sustainable consumption, fashion industry, generation Z} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit