Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost materijalističkih vrijednosti s kompulzivnim oblikom kupovnog ponašanja studenata (CROSBI ID 413251)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ćurić, Ružica Povezanost materijalističkih vrijednosti s kompulzivnim oblikom kupovnog ponašanja studenata / Pandža Bajs, Irena (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Ćurić, Ružica

Pandža Bajs, Irena

hrvatski

Povezanost materijalističkih vrijednosti s kompulzivnim oblikom kupovnog ponašanja studenata

Procesom globalizacije i sve bržim razvojem tržišne ekonomije dolazi do situacije da se danas više ne kupuje samo iz potrebe, već radi zabave, razbibrige kao i zbog – bolesti. Istraživanja su pokazala da je problem kompulzivnog ponašanja potrošača pri kupnji sve učestaliji poremećaj koji je potrebno liječiti. Dokazano je da od kompulzivnog kupovanja pate osobe koji imaju razvijene "materijalističke crte" na planu osobnosti i koje imaju osjećaj niskog samopouzdanja - kompulzivno kupovanje služi im tome da pokušaju promijeniti taj osjećaj. Posljednjih godina, mnoštvo studija koristi MVS skalu (Materialistic Value Scale) pri istraživanju važnosti posjedovanja materijalnih stvari te proučavajući njihov utjecaj na razne oblike ponašanja potrošača. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati MVS skalu na uzorku studenata Republike Hrvatske te istražiti da li su materijalistički orijentirani te kakav to utjecaj ima na njihovo kompulzivno kupovno ponašanje. Studenti predstavljaju profitabilno tržište, a izražene materijalističke vrijednosti smatraju se jednim od ključnih pokazatelja sklonosti kompulzivnom kupovnom ponašanju, te je ključan za procjenu budućeg kupovnog ponašanja. Istraživanje je provedeno putem online ankete na uzorku od 150 studenata Sveučilišta u Zagrebu, obuhvaćajući pritom 13 fakulteta. Rezultati istraživanja pokazali su da hrvatskim studentima materijalne stvari nisu ključne za kupovinu, ali i nešto višu sklonost kompulzivnom kupovanju. Također je uočena razlika između muškaraca i žena u navedenim kriterijima. Kao najvažniji dio ovog istraživanja, uočeno je da veće vrednovanje materijalističkih vrijednosti utječu na kompulzivnost pri kupnji.

materijalizam, kompulzivna kupnja, ponašanje potrošača

nije evidentirano

engleski

Relationship between materialistic values and compulsive buying behavior among students

nije evidentirano

materialism, compulsive buying, consumer behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61

28.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija