Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Formiranje cijena i promocije u maloprodaji (CROSBI ID 413101)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dašić, Bruno Formiranje cijena i promocije u maloprodaji / Dunković, Dario (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Dašić, Bruno

Dunković, Dario

hrvatski

Formiranje cijena i promocije u maloprodaji

Cijena je izvor prihoda i profita za maloprodajno poduzeće, zbog čega su razvijene posebne cjenovne strategije i metode unutar procesa određivanja cijena. U tradicionalnoj maloprodaji najčešće su korištene EDLP i HiLO cjenovne strategije, a promjenom maloprodajne strukture došlo je do razvoja novih oblika cjenovnih strategija koje se prilagođavaju tržištu. Pomoću njih se poduzeće cjenovno pozicionira na tržištu i usklađuje svoje daljnje aktivnosti. Prije prodaje robe potrebno je izvršiti kalkulaciju maloprodajne cijene. Način kalkulacije koji će se koristiti značajno ovisi o metodi koju poduzeće primjenjuje u svrhu određivanja cijena, a one se mogu temeljiti na troškovima, tržišnim kretanjima ili konkurenciji. Nakon izračuna cijene sukladno odabranoj metodi, poduzeće plasira proizvode na tržište te informira svoje kupce o prodajnom asortimanu. Naknadne promjene cijena, posebice sniženja i akcije, uvijek su moguće, a najčešće se koriste s ciljem privlačenja novih kupaca, povećanja posjećenosti prodavaonice, stvaranja svijesti o robi, brandu ili prodavaonici i povećanja prodaje. S istim ciljem provode se i promotivne aktivnosti maloprodajnog poduzeća, koje u konačnici služe za komunikaciju s postojećim i potencijalnim kupcima. Putem njih se ciljane skupine obavještavaju o prednostima i koristima koje mogu imati kupnjom proizvoda ili usluga od pojedinog maloprodajnog poduzeća. Posebno se naglašava važnost cjenovnih promocija koje kupcima pružaju novčane koristi (uštede) u različitim uvjetima. U svrhu ovakvog tipa promocije potrebno je provesti proces određivanja promotivnih cijena, u čemu se očituje veza između cijena i promocije.

maloprodaja, cjenovne strategije, metode određivanja cijena, promotivne aktivnosti, cjenovne promocije

Diplomski studij, smjer Trgovina

engleski

Pricing and promotions in retail

nije evidentirano

retail, pricing strategies, pricing methods, promotional activities, price promotions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

26.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija