Formiranje cijena i promocije u maloprodaji (CROSBI ID 413101)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dašić, Bruno
Dunković, Dario
hrvatski
Formiranje cijena i promocije u maloprodaji
Cijena je izvor prihoda i profita za maloprodajno poduzeće, zbog čega su razvijene posebne cjenovne strategije i metode unutar procesa određivanja cijena. U tradicionalnoj maloprodaji najčešće su korištene EDLP i HiLO cjenovne strategije, a promjenom maloprodajne strukture došlo je do razvoja novih oblika cjenovnih strategija koje se prilagođavaju tržištu. Pomoću njih se poduzeće cjenovno pozicionira na tržištu i usklađuje svoje daljnje aktivnosti. Prije prodaje robe potrebno je izvršiti kalkulaciju maloprodajne cijene. Način kalkulacije koji će se koristiti značajno ovisi o metodi koju poduzeće primjenjuje u svrhu određivanja cijena, a one se mogu temeljiti na troškovima, tržišnim kretanjima ili konkurenciji. Nakon izračuna cijene sukladno odabranoj metodi, poduzeće plasira proizvode na tržište te informira svoje kupce o prodajnom asortimanu. Naknadne promjene cijena, posebice sniženja i akcije, uvijek su moguće, a najčešće se koriste s ciljem privlačenja novih kupaca, povećanja posjećenosti prodavaonice, stvaranja svijesti o robi, brandu ili prodavaonici i povećanja prodaje. S istim ciljem provode se i promotivne aktivnosti maloprodajnog poduzeća, koje u konačnici služe za komunikaciju s postojećim i potencijalnim kupcima. Putem njih se ciljane skupine obavještavaju o prednostima i koristima koje mogu imati kupnjom proizvoda ili usluga od pojedinog maloprodajnog poduzeća. Posebno se naglašava važnost cjenovnih promocija koje kupcima pružaju novčane koristi (uštede) u različitim uvjetima. U svrhu ovakvog tipa promocije potrebno je provesti proces određivanja promotivnih cijena, u čemu se očituje veza između cijena i promocije.
maloprodaja, cjenovne strategije, metode određivanja cijena, promotivne aktivnosti, cjenovne promocije
Diplomski studij, smjer Trgovina
engleski
Pricing and promotions in retail
nije evidentirano
retail, pricing strategies, pricing methods, promotional activities, price promotions
nije evidentirano
Podaci o izdanju
67
26.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb