Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 894307

Percepcija problema i atribuiranje uspjeha


Crnčević, Biljana
Percepcija problema i atribuiranje uspjeha, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 894307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija problema i atribuiranje uspjeha
(Perception of the problems and attribution of success)

Autori
Crnčević, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
23.03

Godina
2011

Stranica
32

Mentor
Kljaić, Slavko

Neposredni voditelj
Šincek, Daniela

Ključne riječi
percepcija, problemi, atribucije, uspjeh
(perception, problems, attributions, success)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju problema i atribuiranje uspjeha srednjoškolaca. U istraživanju je sudjelovalo 255 sudionika (181 sudionica i 73 sudionika), prosječne dobi 17, 4 godina. Za ispitivanje percepcije problema korišten je Upitnik problema, a za ispitivanje atribuiranja uspjeha Upitnik atribucije uspjeha u životu. Rezultati istraživanja problema pokazali su da su najizraženiji problemi srednjoškolaca problemi strahovanja od predstojećih prijamnih ispita i upisa na fakultet te problem zapošljavanja. Najmanje izraženi problem odnosi se na nedostatak prijatelja i maltretiranje od strane vršnjaka. Rezultati su nadalje ukazali da sudionice percipiraju probleme strahovanja od prijamnih ispita i zapošljavanja, kao i probleme vezane uz nedostatak mjesta i sadržaja kojima bi mladi upotpunili svoje slobodno vrijeme, izraženijima nego muški sudionici. Kod učenika gospodarske škole istaknutiji su (nego kod učenika gimnazije) slijedeći problemi: problemi nemogućnosti prestanka konzumiranja alkohola i droga ; problemi egzistencije, svrhe i smisla života te problemi vezani uz odnos roditelja prema mladoj osobi. Rezultati istraživanja atribuiranja uspjeha pokazali su da srednjoškolci smatraju da je za uspjeh u životu najvažnija upornost, dok su najmanje važne sudbina i sreća. Nadalje, rezultati su pokazali da učenici gospodarske škole uspjeh u životu u manjoj mjeri, nego učenici gimnazije, pripisuju internalnim faktorima, od učenika gimnazije. U odnosu na muške sudionike, sudionice uspjeh u većoj mjeri pripisuju eksternalnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Slavko Kljaić (mentor)

Avatar Url Daniela Šincek (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Crnčević, Biljana
Percepcija problema i atribuiranje uspjeha, 2011., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Crnčević, B. (2011) 'Percepcija problema i atribuiranje uspjeha', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Crn\v{c}evi\'{c}, B.}, year = {2011}, pages = {32}, keywords = {percepcija, problemi, atribucije, uspjeh}, title = {Percepcija problema i atribuiranje uspjeha}, keyword = {percepcija, problemi, atribucije, uspjeh}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Crn\v{c}evi\'{c}, B.}, year = {2011}, pages = {32}, keywords = {perception, problems, attributions, success}, title = {Perception of the problems and attribution of success}, keyword = {perception, problems, attributions, success}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font