Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 894255

Odgoj i obrazovanje odraslih u penološkim ustanovama


Sabljo, Marin
Odgoj i obrazovanje odraslih u penološkim ustanovama 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


Naslov
Odgoj i obrazovanje odraslih u penološkim ustanovama
(The education of adults in correctional institutions)

Autori
Sabljo, Marin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
29.09

Godina
2016

Stranica
77

Mentor
Renata Jukić

Ključne riječi
Penološka andragogija, obrazovanje, zatvorska kazna
(Penalty andragogy, education)

Sažetak
U današnjem informacijskom dobu i svijetu koji se tehnološki neprestano razvija sve se više osjeti potreba za razvojem andragogije, znanosti o odgoju i obrazovanju odraslih te primjenom dosadašnjih andragoških spoznaja. Andragogija, sa svojim granama, je relativno mlada znanost te kao takva ima još dovoljno mjesta za istraživanje i napredak. U većini zemalja modernog svijeta bilježi se sve veći porast zatvoreničke populacije, koja spada pod socijalno ranjivu skupinu stanovništva s obzirom na svoju ekskluziju iz šire društvene zajednice. Takvoj socijalno ranjivoj skupini, koja prvenstveno zahtijeva preodgoj (ako je on uopće moguć – u čemu se ne slažu ni svi andragozi) treba pristupiti pažljivo, implementacijom andragoških spoznaja i zakonitosti kroz svakodnevni rad. Primarni cilj je ostvariti resocijalizaciju i rehabilitaciju osuđenika. Ostvarivanje dotičnih ciljeva ovisi o cjelokupnoj zatvorskoj klimi, a ponajviše o radu tretmanskog odjela kaznene ustanove. Naime, upravo zatvorski tretman kroz odgojno – obrazovni rad nastoji vratiti pojedinca „na pravi put“ društveno prihvaćenog ponašanja te ga odmaknuti od socijalnih devijacija i kriminala. Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi stupanj obrazovanja ispitanika, njihove stavove o važnosti odgojno – obrazovnog tretmana za ponovnu integraciju u društvo te ispitati stavove zatvorenika o odgojno-obrazovnim mogućnostima unutar zatvora u Osijeku. Istraživanje je provedeno na uzorku od 40 ispitanika, koji su ispitani skalama Likertovog tipa. Rezultati su pokazali kako ispitanici visoko vrednuju odgoj, obrazovanje i rad , ali smatraju kako nemaju adekvatne uvjete za njihovo ostvarivanje. Slična situacija je i sa slobodnim vremenom ispitanika unutar zatvora. Isto tako, istraživanje je pokazalo kako ispitanici nemaju pozitivne stavove o utjecaju odgojno – obrazovnog tretmana na život poslije zatvora. Teorijska obrada teme i provedeno istraživanje trebali bi poslužiti prvenstveno voditeljima zatvorskih tretmana da uvide obrazovne i radne potrebe zatvorenika te da se općenito osvijesti važna uloga andragogije u penološkoj praksi. Također, rezultati istraživanja su bitni kao doprinos andragoškoj teoriji i praksi te su ujedno smjernica svima koji kreiraju državnu politiku u odnosu na resocijalizaciju ove specifične skupine stanovnika, odnosno zatvorenika. Uz sve to rad može poslužiti i svima onima koji se budu zanimali za sličnu problematiku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek