Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgoj i obrazovanje odraslih u penološkim ustanovama (CROSBI ID 413068)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sabljo, Marin Odgoj i obrazovanje odraslih u penološkim ustanovama / Renata Jukić (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2016

Podaci o odgovornosti

Sabljo, Marin

Renata Jukić

hrvatski

Odgoj i obrazovanje odraslih u penološkim ustanovama

U današnjem informacijskom dobu i svijetu koji se tehnološki neprestano razvija sve se više osjeti potreba za razvojem andragogije, znanosti o odgoju i obrazovanju odraslih te primjenom dosadašnjih andragoških spoznaja. Andragogija, sa svojim granama, je relativno mlada znanost te kao takva ima još dovoljno mjesta za istraživanje i napredak. U većini zemalja modernog svijeta bilježi se sve veći porast zatvoreničke populacije, koja spada pod socijalno ranjivu skupinu stanovništva s obzirom na svoju ekskluziju iz šire društvene zajednice. Takvoj socijalno ranjivoj skupini, koja prvenstveno zahtijeva preodgoj (ako je on uopće moguć – u čemu se ne slažu ni svi andragozi) treba pristupiti pažljivo, implementacijom andragoških spoznaja i zakonitosti kroz svakodnevni rad. Primarni cilj je ostvariti resocijalizaciju i rehabilitaciju osuđenika. Ostvarivanje dotičnih ciljeva ovisi o cjelokupnoj zatvorskoj klimi, a ponajviše o radu tretmanskog odjela kaznene ustanove. Naime, upravo zatvorski tretman kroz odgojno – obrazovni rad nastoji vratiti pojedinca „na pravi put“ društveno prihvaćenog ponašanja te ga odmaknuti od socijalnih devijacija i kriminala. Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi stupanj obrazovanja ispitanika, njihove stavove o važnosti odgojno – obrazovnog tretmana za ponovnu integraciju u društvo te ispitati stavove zatvorenika o odgojno-obrazovnim mogućnostima unutar zatvora u Osijeku. Istraživanje je provedeno na uzorku od 40 ispitanika, koji su ispitani skalama Likertovog tipa. Rezultati su pokazali kako ispitanici visoko vrednuju odgoj, obrazovanje i rad , ali smatraju kako nemaju adekvatne uvjete za njihovo ostvarivanje. Slična situacija je i sa slobodnim vremenom ispitanika unutar zatvora. Isto tako, istraživanje je pokazalo kako ispitanici nemaju pozitivne stavove o utjecaju odgojno – obrazovnog tretmana na život poslije zatvora. Teorijska obrada teme i provedeno istraživanje trebali bi poslužiti prvenstveno voditeljima zatvorskih tretmana da uvide obrazovne i radne potrebe zatvorenika te da se općenito osvijesti važna uloga andragogije u penološkoj praksi. Također, rezultati istraživanja su bitni kao doprinos andragoškoj teoriji i praksi te su ujedno smjernica svima koji kreiraju državnu politiku u odnosu na resocijalizaciju ove specifične skupine stanovnika, odnosno zatvorenika. Uz sve to rad može poslužiti i svima onima koji se budu zanimali za sličnu problematiku.

penološka andragogija, obrazovanje, zatvorska kazna

nije evidentirano

engleski

The education of adults in correctional institutions

nije evidentirano

penalty andragogy, education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

77

29.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija