Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 894171

Obrazovne aspiracije učenika osnovnih škola i njihovih roditelja u četiri županije: populacijska perspektiva


Šabić, Josip; Ristić Dedić, Zrinka; Jokić, Boris
Obrazovne aspiracije učenika osnovnih škola i njihovih roditelja u četiri županije: populacijska perspektiva // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju i Medicinska naklada d.o.o., 2017. str. 74-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Obrazovne aspiracije učenika osnovnih škola i njihovih roditelja u četiri županije: populacijska perspektiva
(Elementary school pupils' and their parents' educational aspirations in four counties: a population perspective)

Autori
Šabić, Josip ; Ristić Dedić, Zrinka ; Jokić, Boris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka - Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju i Medicinska naklada d.o.o., 2017, 74-74

Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 6. - 8.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Obrazovne aspiracije ; osnovna škola
(Educational aspirations ; elementary school)

Sažetak
U ovom se radu predstavljaju rezultati upitničkih mjera obrazovnih aspiracija kojima su ispitani svi učenici osmih razreda javnih osnovnih škola u Zagrebačkoj, Međimurskoj, Krapinsko-zagorskoj i Varaždinskoj županiji (N = 6 411). Podaci su prikupljeni u okviru istraživačkog projekta „O učenju 2015./16.“ kojeg su proveli Institut za društvena istraživanja u Zagrebu i Županijska stručna vijeća stručnih suradnika pedagoga osnovnih škola četiriju županija. Analizom podataka na razini populacije pokušalo se odgovoriti na tri pitanja: 1) Koju vrstu srednjoškolskog obrazovanja učenici žele upisati?, 2) Koliko učenika u budućnosti želi ići na fakultet? i 3) Koliko učenika smatra da njihovi roditelji očekuju da će jednog dana ići na fakultet? Rezultati ukazuju na visoke obrazovne aspiracije učenika. Većina učenika želi upisati četverogodišnje strukovne programe pri čemu djevojčice u većoj mjeri žele upisati gimnaziju nego dječaci. Porastom obrazovnog postignuća učenika i obrazovnog statusa roditelja raste želja za upisom gimnazijskog obrazovanja. Većina učenika u budućnosti želi studirati, pri čemu djevojčice češće izražavaju tu želju. Iako je želja za pohađanjem fakulteta povezana s obrazovnim postignućem učenika, relativno veliki broj učenika prosječnih obrazovnih postignuća također želi studirati. Djeca roditelja višeg obrazovnog statusa če- šće izražavaju želju za pohađanjem fakulteta. Razmjerno su visoka i percipirana očekivanja roditelja učenika. Gotovo dvije trećine učenika smatra kako njihovi roditelji očekuju da nastave svoje školovanje i na tercijarnoj razini. Djevojčice, učenici viših obrazovnih postignuća i djeca roditelja višeg obrazovnog statusa skloniji su percipirati visoka roditeljska očekivanja. U radu će se prokomentirati i razlike u rezultatima među županijama. Navedeni nalazi služe kao početna točka detaljnijeg istraživanja prirode obrazovnih aspiracija u okviru istraživačkog projekta COBRAS.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut za društvena istraživanja , Zagreb