Interpersonalne vještine nastavnika kao komponenta pozitivne školske klime (CROSBI ID 412980)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Krajinović, Nikolina
Petani, Rozana
hrvatski
Interpersonalne vještine nastavnika kao komponenta pozitivne školske klime
Školska klima definira se kao relativno trajan, multidimenzionalan fenomen koji karakterizira članove određene organizacije, odnosno predstavlja skup karakteristika po kojima se škole međusobno razlikuju. Školska klima odražava kvalitetu interakcije koja se odvija tijekom odgojno-obrazovnog procesa, a jedan od najvažnijih čimbenika pozitivne školske klime su interpersonalne vještine nastavnika. Stoga je cilj ovog rada bio utvrditi učestalost pojavnosti nekih interpersonalnih vještina nastavnika, a to su podrška učenicima, kontrola, empatija, motiviranje učenika te suradnja s roditeljima, koje doprinose izgradnji i održavanju pozitivne školske klime te razlike u pojavnosti s obzirom na spol, dob i radni staž u struci nastavnika. U radu je korištena metoda anketnog upitnika na uzorku od 100 nastavnika predmetne nastave iz osam osnovnih škola u gradu Zadru. Rezultati istraživanja pokazali su da nastavnici u prosjeku koriste umjerenu i visoku podršku učenicima, kontrolu, empatiju prema učenicima, motiviranje učenika te suradnju s roditeljima. Rezultati su također pokazali kako muški ispitanici više koriste kontrolu na nastavi nego nastavnice, a nastavnice veću suradnju s roditeljima nego muški ispitanici.
klima, interpersonalne vještine, podrška, kontrola, empatija, motiviranje, suradnja s roditeljima
nije evidentirano
engleski
Interpersonal teachers' skills as a component of positive school climate
nije evidentirano
climate, interpersonal skills, support, control, empathy, motivating students, cooperation with parents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66
20.06.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za pedagogiju
Zadar