Teleološke kompetencije nastavnika (CROSBI ID 242504)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Milat, Josip
hrvatski
Teleološke kompetencije nastavnika
Svrhovitost je temeljna odrednica čovjekovih aktivnosti i pretpostavka uspješnog djelovanja. Osnova je za razvoj svijesti, svjesno djelovanje. Svijest, uz ostalo, podrazumijeva spoznaju i na njoj temeljenu sposobnost uspješnog racionalnog djelovanja. Analize brojnih izvora pokazuju da mnogi pedagozi, a posebno nastavnici uglavnom nemaju teleološke kompetencije, što negativno utječe na uspješnost ostvarivanja školskog kurikuluma i uopće učinkovitost školskog sustava, ali i na epistemologiju pedagogije. To je bio motiv da se teorijski razmotri problem teleološke kompetencije kao jedne od temeljnih pedagoških kompetencija nastavnika. Polazi se od određenja teleološke kompetencije kao opće intelektualne kompetencije i njenog značaja za pedagoško djelovanje nastavnika. Argumentirano se na konkretnim primjerima iz pedagogijske teorije i pedagoške prakse obrazlaže tvrdnja o neadekvatnoj teleološkoj kompetentnosti nastavnika. Nakon toga se na osnovi analize relevantnih pedagoških i leksikografskih izvora, potkrepljene navođenjem primjera iz pedagoške prakse, razrješava teorijska i kolokvijalna pojmovna zbrka. U trećem dijelu se pokazuje metodičko- metodološki postupak izvođenja i utvrđivanja ciljeva i zadataka u strukturiranju, realizaciji i vrednovanju školskog kurikuluma. Na kraju se navode sugestije za adekvatnu formulaciju ciljeva i zadataka u vođenju nastavnog procesa. U zaključku se ističe potreba da se u kurikulume pedagoških kolegija na nastavničkim fakultetima osiguraju sadržaji i aktivnosti kojima će se studenti osposobljavati za teleološku kompetenciju.
teleološka kompetencija ; cilj (svrha) ; zadatak ; zadaća ; učenje i poučavanje
nije evidentirano
engleski
Teleological competencies of teachers
nije evidentirano
teleological competencies ; objective (aim) ; task ; assignment, studying ; teaching.
nije evidentirano