Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategije čitanja akademskih tekstova na hrvatskome i engleskome jeziku (CROSBI ID 412777)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mikulec, Alenka Strategije čitanja akademskih tekstova na hrvatskome i engleskome jeziku / Šamo, Renata (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Mikulec, Alenka

Šamo, Renata

hrvatski

Strategije čitanja akademskih tekstova na hrvatskome i engleskome jeziku

Vještina čitanja na materinskome ali i inome jeziku smatra se jednim od značajnih čimbenika koji utječu na uspjeh studenata tijekom visokoškolskoga obrazovanja, ali i kasnije u životu. Pri tome značajnu ulogu u učenju i čitanju imaju strategije čitanja, a posebice metakognitivne strategije. Stoga se u ovome radu pokušalo utvrditi kojim se metakognitivnim strategijama čitanja koriste studenti učiteljskoga i odgojiteljskoga studija, postoji li povezanost između strategija kojima se služe prilikom čitanja akademskih tekstova na engleskome kao J2 i hrvatskome kao J1, kao i postoji li povezanost između navedenih strategija čitanja i nekih relevantnih čimbenika. Istraživački su instrumenti korišteni u ovome istraživanju opći upitnik, cloze test, SORS upitnik (Survey of Reading Strategies), dnevnik čitanja i intervju te test razumijevanja pročitanoga na J1 i J2. Rezultati su pokazali da ispitanice percipiraju da se u prosjeku svim strategijama čitanja koriste značajno ili srednje učestalo, da rabe slične strategije na J1 i J2, kao i da ispitanice koje percipiraju da češće rabe strategije čitanja na J1 percipiraju i da češće koriste strategije čitanja na J2. Čimbenici za koje je utvrđena pozitivna korelacija sa samopercipiranom uporabom strategija čitanja su tjedna izloženost engleskome jeziku izvan studija, jezična vrsnoća, bolji opći uspjeh, uspjeh iz relevantnih kolegija na studiju i rezultat testa razumijevanja pročitanoga, dok su stavovi samo djelomično potvrđeni kao značajan čimbenik. Sukladno dobivenim rezultatima, a i istraživanjima koja naglašavaju važnost strategijske i metakognitivne sposobnosti, kao i samoreguliranoga učenja, predlaže se posvećivanje više pozornosti strategijama, posebice metakognitivnim strategijama, u poučavanju i razvoju čitanja na materinskome i inome jeziku.

čitalačke sposobnosti, izloženost jezicima, jezična vrsnoća, postojeća znanja, razumijevanje pročitanoga, strategije čitanja na J1 i J2

nije evidentirano

engleski

Reading Strategies Used while Reading Academic Texts in Croatian and English Language

nije evidentirano

background knowledge, exposure to languages, proficiency, reading competence, reading comprehension, reading strategies in L1 and L2

nije evidentirano

Podaci o izdanju

240

22.03.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija