Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 893316

(Ne)prikazivo i (ne)prikazano. Julije Knifer, ikonoklazam i aporije slike


Purgar, Krešimir
(Ne)prikazivo i (ne)prikazano. Julije Knifer, ikonoklazam i aporije slike // Philosophy of Media / Brdovčak, Srećko (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever, Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija, 2017. str. 81-81 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


Naslov
(Ne)prikazivo i (ne)prikazano. Julije Knifer, ikonoklazam i aporije slike
((Un)representable and (un)represented. Julije Knifer, iconoclasm, and aporias of the image)

Autori
Purgar, Krešimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Philosophy of Media / Brdovčak, Srećko - Zagreb : Sveučilište Sjever, Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija, 2017, 81-81

ISBN
978-953-56314-7-7

Skup
Filozofija medija

Mjesto i datum
Zageb, Hrvatska, 21. - 22. 9. 2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Julije Knifer, apstraktno slikarstvo, ikonoklazam, konsupstancijalnost, teorija slike
(Julije Knifer, abstract painting, iconoclasm, consubstantiality, image theory)

Sažetak
U ovom izlaganju bavimo se suvremenim interpretacijama ikoničnosti i prispodobljujemo ih specifičnoj vrsti visokomodernističkog ikonoklazma Julija Knifera. Naime, u izvornoj ikonoklastičkoj tezi o konsupstancijalnosti tzv. prirodna ili stvarna slika prisutna je u odsliku ne prema razini sličnosti nego prema svojevrsnoj “ekonomiji reprezentacije”. Jednako tako, zapadnokršćanski imago i istočnokršćanski ikon razlikuju se ne prema onome što se, i u kojoj mjeri, u slici prepoznaje, nego prema onome što se u njoj konceptualizira. Visokomodernistički etos slike mnogo je bliži takvom poimanju imaginacije nego što se misli. U izlaganju se nastojati pokazati da se radikalni ikonoklazam Julija Knifera tek sporedno utemeljuje u onome što reprezentira (različiti meandarski oblici), a mnogo supstancijalnije u činjenici da ga možemo razumjeti samo ili jednostavno – kao sliku. Naime, u doba virtualnosti i digitalno generiranih slika, ono ikoničko ne sastoji se više u sličnosti s prirodnom slikom (kao i u doba srednjeg vijeka), nego u razrješenju dileme je li nešto što izgleda kao slika uopće više slika. Na taj način suvremene aporije slike postaju bliske srednjovjekovnom pojmu konsupstancijalnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Umjetnička akademija, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Krešimir Purgar, (336865)