Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva (CROSBI ID 59356)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mrnjaus, Kornelija ; Vignjević, Bojana
hrvatski
Demistifikacija razvoja ljudskih potencijala u obrazovanju: Hrvatska perspektiva
Razvoj ljudskih potencijala relativno je mlada disciplina, koja je još uvijek u razvoju. Pojam su prvi puta upotrijebili Harbison i Myers 1964.g u kontekstu ljudskog kapitala i ljudskog razvoja. Postojanje velikog broja različitih definicija (preko dvadeset), multidisciplinarnost, neusuglašenost oko odnosa s konceptom upravljanja ljudskim potencijalom i dr., samo su neki od izazova s kojima se suočavaju oni koji proučavaju, poučavaju i u praksi primjenjuju razvoj ljudskih potencijala. Unatoč brojnim izazovima, mnogi će se složiti da su četiri glavne svrhe razvoja ljudskih potencijala: poboljšanje individualne ili grupne učinkovitosti i izvedbe, poboljšanje organizacijske učinkovitosti i izvedbe, razvoj znanja, vještina i kompetencija, povećanje ljudskog potencijala i osobni rast. Teorijsku obradu i praktičnu primjenu koncepta razvoja ljudskih potencijala prvenstveno ćemo pronaći u poslovnom okruženju. Prisutan je i u odgojno-obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj iako ne pod tim nazivom, a i koncipiran je na način određen propisima i zakonima koji reguliraju status učitelja. Cilj je preglednog rada kroz teorijsku obradu pojma razvoja ljudskih potencijala, navodeći i analizirajući dostupne definicije, demistificirati pojam razvoja ljudskih potencijala i obrazložiti svoja promišljanja o tome je li razvoj ljudskih potencijala u odgojno-obrazovnim ustanovama u Hrvatskoj iluzija, potreba ili neizbježnost. Autorice u radu govore i o ulozi emocionalnih kompetencija kao važnog aspekta razvoja ljudskih potencijala.
razvoj ljudskih potencijala ; odgojno-obrazovne ustanove ; emocionalne kompetencije
nije evidentirano
engleski
Demystification of Human Resources Development in Education: Croatian Perspective
nije evidentirano
human resources development ; education ; Croatian perspective
nije evidentirano
Podaci o prilogu
196-213.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni izazovi u radu (školskog) pedagoga. Zbornik u čast Stjepana Staničića
Turk, Marko ; Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija ; Zloković, Jasminka
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2017.
978-953-7975-46-3