Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja (CROSBI ID 651849)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna
hrvatski
Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja
Početno je čitanje i pisanje posebno nastavno područje Hrvatskoga jezika u prvome razredu primarnoga obrazovanja u Hrvatskoj. U formalnoj se školskoj pouci započinje s početnim opismenjavanjem kojemu je cilj stjecanje kulture pisanja, odnosno komunikacijske jezične kompetencije. Poveznicu između početnoga čitanja i pisanja i metodičara Dragutina Rosandića pronalazimo u metodičkome kontekstu vezanome uz pismo i pisanje – kulturu pisanja. Razvijanje kulture pisanja, prema Rosandiću (2002), započinje u školskoj dobi, u nastavi početnoga čitanja i pisanja kada dijete usvaja grafemski sustav jezika i oblikovanje prvih poruka pisanim jezikom. Taj se proces nastavlja na svim stupnjevima školskoga sustava. Metodički pristup početnome čitanju i pisanju osobito je potrebno uskladiti s pokazateljima kulture pisanja u ovim metodičkim elementima: poučavanje formalnoga i rukopisnog pisma (slovopisna čitkost) te početno usvajanje pravopisne norme (pravopisna točnost). Početno pisanje riječi, rečenica i kraćega teksta zahtijeva poznavanje zakonitosti pisanoga jezika, a pisani jezik ima svoju pravopisnu, gramatičku, stilističku i leksičku normu te svoje funkcionalne stilove i oblike izražavanja. Sve navedene sastavnice sadržaj su metodičkoga čina u početnoj nastavi materinskoga jezika.
Dragutin Rosandić, kultura pisanja, metodika hrvatskoga jezika, početno čitanje i pisanje
nije evidentirano
engleski
Methodological Incentives of Dragutin Rosandić in Establishing a Relationship Between Initial Reading and Writing and the Culture of Writing
nije evidentirano
Dragutin Rosandić, culture of writing, initial reading and writing, teaching methodology of the Croatian language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
473-482.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića
Brala-Mudrovčić, Jasminka
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
978-953-331-122-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096