Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja (CROSBI ID 651849)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja // Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića / Brala-Mudrovčić, Jasminka (ur.). Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 473-482

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

hrvatski

Metodički poticaju Dragutina Rosandića za uspostavljanje suodnosa početnoga čitanja i pisanja i kulture pisanja

Početno je čitanje i pisanje posebno nastavno područje Hrvatskoga jezika u prvome razredu primarnoga obrazovanja u Hrvatskoj. U formalnoj se školskoj pouci započinje s početnim opismenjavanjem kojemu je cilj stjecanje kulture pisanja, odnosno komunikacijske jezične kompetencije. Poveznicu između početnoga čitanja i pisanja i metodičara Dragutina Rosandića pronalazimo u metodičkome kontekstu vezanome uz pismo i pisanje – kulturu pisanja. Razvijanje kulture pisanja, prema Rosandiću (2002), započinje u školskoj dobi, u nastavi početnoga čitanja i pisanja kada dijete usvaja grafemski sustav jezika i oblikovanje prvih poruka pisanim jezikom. Taj se proces nastavlja na svim stupnjevima školskoga sustava. Metodički pristup početnome čitanju i pisanju osobito je potrebno uskladiti s pokazateljima kulture pisanja u ovim metodičkim elementima: poučavanje formalnoga i rukopisnog pisma (slovopisna čitkost) te početno usvajanje pravopisne norme (pravopisna točnost). Početno pisanje riječi, rečenica i kraćega teksta zahtijeva poznavanje zakonitosti pisanoga jezika, a pisani jezik ima svoju pravopisnu, gramatičku, stilističku i leksičku normu te svoje funkcionalne stilove i oblike izražavanja. Sve navedene sastavnice sadržaj su metodičkoga čina u početnoj nastavi materinskoga jezika.

Dragutin Rosandić, kultura pisanja, metodika hrvatskoga jezika, početno čitanje i pisanje

nije evidentirano

engleski

Methodological Incentives of Dragutin Rosandić in Establishing a Relationship Between Initial Reading and Writing and the Culture of Writing

nije evidentirano

Dragutin Rosandić, culture of writing, initial reading and writing, teaching methodology of the Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

473-482.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića

Brala-Mudrovčić, Jasminka

Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

978-953-331-122-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano