Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 242376)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Rukavina Kovačević, Ksenija ; Mrnjaus, Kornelija
hrvatski
Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj
Predmet katoličkog vjeronauka u školi u Republici Hrvatskoj utemeljen je na cjelovitom i sustavnom odgoju učenika u katoličkoj vjeri. Analiza udžbenika za katolički vjeronauk, čiji se rezultati navode u ovom radu, imala je za cilj ispitati zastupljenost vrijednosnih odrednica (identitet, odgovornost, dijalog, dostojanstvo osobe, solidarnost i kršćanska duhovnost) koje se tematski promiču u udžbenicima te usklađenost istih s ishodima učenja nastave vjeronauka. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja 12 verificiranih udžbenika za katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu, odnosno 299 udžbeničkih tema s pripadajućim tekstovima, pri čemu je praćena pojavnost frekvencija. Istraživanje se temeljilo na dvjema glavnim hipotezama: 1. u udžbeniku za katolički vjeronauk za svako pojedino godište prisutne su sve vrijednosne odrednice i 2. omjer zastupljenosti vrijednosnih odrednica u udžbenicima za katolički vjeronauk u svim godištima usklađen je s ishodima učenja nastave vjeronauka. Rezultati analize ukazali su na nedostatnu usklađenost vrijednosnih prioriteta u tematskim sadržajima pojedinih udžbenika s obzirom na definirane programske smjernice (ishode učenja) katoličkog vjeronauka u školi.
katolički vjeronauk ; udžbenici ; vrijednosti ; analiza ; ishodi učenja
nije evidentirano
engleski
The aspects of values in primary and secondary school textbooks for catholic religious teaching in the Republic of Croatia
nije evidentirano
Catholic religious teaching ; textbooks ; values ; analysis ; learning outcomes
nije evidentirano