Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metafore s predumišljajem - između de Saussureovog paradoksa i Griceovog načela suradnje (CROSBI ID 651735)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brdar, Mario Metafore s predumišljajem - između de Saussureovog paradoksa i Griceovog načela suradnje. 2016

Podaci o odgovornosti

Brdar, Mario

hrvatski

Metafore s predumišljajem - između de Saussureovog paradoksa i Griceovog načela suradnje

U izlaganju se raspravlja o nekonvencionalnim, inovativnim metaforičkim izrazima s osobnim imenima poput: (1) Kakvo vino stvara taj Mozart među zadarskim vinarima, praktično usred ničega! (2) Is sad singleton Vladimir Putin the Jennifer Aniston of European politics? koji uspostavljaju vezu među relativno disparatnim domenama te mogu predstavljati poteškoću pri interpretaciji odnosno stvoriti situaciju koja dovodi do problema poznatog pod imenom de Saussureov paradoks (kako to da jezik kao uređen i čvrsto strukturiran sustav funkcionira kao sredstvo komuniciranja i kada je očigledno stalno zahvaćen mijenama). Analiza konteksta uprabe takvih kreativnih metafora pokazuje da se radi o metaforma iz predumišljaja: govornici svjesno kreiraju začudne veze među disparatnim domenama, ali se, u skladu s Griceovim načelom suradnje i trude olakšati obradu takvih izraza te u skladu s maksimom kvantitete idu s predumišljajem u eksplikaciju preslikavanja dok se ne približe nekoj količini serviranih informacija za koje pretpostavljaju da će usmjeriti interpretaciju prema onome što imaju na umu, kao na primjer u: (3) Iako se predviđa da bi do kraja godine Apple mogao prodati čak 45 milijuna primjeraka iPhonea 5, činjenica je da nam svojim novim smartphoneom nisu prezentirali nešto što već ranije nismo vidjeli kod njihovih konkurenata. No, Apple ima stabilnu bazu obožavatelja koji za proizvode drugih kompanija često ne žele ni čuti. S time se gotovo da ne može pohvaliti ni jedan drugi konkurent. iPhone je i najkomercijalniji, medijski najbolje praćen i najpoznatiji mobitel na svijetu, slikovito rečeno on je “Lady Gaga” među mobitelima. Sve mu to daje prednost nad konkurencijom iako po karakteristikama i cijeni uvijek ima i boljih od njega.

inovativne metafore ; de Saussurov paradoks ; Griceova naéelo suradnje ; preslikavanja

nije evidentirano

engleski

Deliberate metaphors – between de Saussure’s Paradox and Grice’ Cooperative Principle

nije evidentirano

novel metaphor ; de Saussure’s paradox ; Gricean Principle of Cooperation ; mappings

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Riječki filološki dani 11

ostalo

24.11.2016-26.11.2016

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija