Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja (CROSBI ID 412330)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lipnjak, Tamara Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja / Komar, Zvonimir ; Božić, Jasmina (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Lipnjak, Tamara

Komar, Zvonimir ; Božić, Jasmina

hrvatski

Autonomija sveučilišta i kompetencijski pristup obrazovanju u kontekstu društva znanja

U radu se polazi od temeljnih pedagogijskih pitanja što je obrazovanje i što je autonomno sveučilište, a odgovor se pruža iz humanističke perspektive, tj. prema djelima Nietzschea, Kanta, Schleiermachera i Humboldta kao osnivača Berlinskog sveučilišta čime je ozbiljena ideja humanističkog sveučilišta i istovremeno zadan temelj europskoj tradiciji sveučilišta koju baštine suvremena sveučilišta. Humanistička perspektiva visokog obrazovanja suprotstavlja se funkciji obrazovanja u društvu znanja, koje se proklamira u europskim strateškim dokumentima, te se prikazuju suvremeni modeli sveučilišta i njegova nesamostalnost u odnosu na industriju i ekonomiju. Propituje se kompetencijski pristup u visokom obrazovanju, posebice odnos pojmova znanja, kompetencija i obrazovanosti. Razmatranje se zaključuje kritičkim propitivanjem spojivosti humanističkog pojma visokog obrazovanja i autonomije sveučilišta i usporedbnom s visokim obrazovanjem kao generatorom razvoja društva znanja, te razmatranjem posljedica koje predstavlja prijelaz na kompetencijski pristup u sklopu bolonjske reforme na autonomiju sveučilišta. U zadnjem poglavlju rada vrši se poredbena analiza sadržaja studijskih programa i silaba kolegija preddiplomskih i diplomskih studija sociologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i na Sveučilištu u Freiburgu.

autonomija sveučilišta, humanističko sveučilište, društvo znanja, kompetencijski pristup obrazovanju, ishodi učenja, znanje

nije evidentirano

engleski

University Autonomy and Competence Approach to Education in the Context of Knowledge Society

nije evidentirano

university autonomy, humanistic university, knowledge society, competence approach, education, learning outcomes, knowledge

nije evidentirano

Podaci o izdanju

87

22.12.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija