Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja (CROSBI ID 242068)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Bačlija Sušić, Blaženka Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1/2; 33-53

Podaci o odgovornosti

Bačlija Sušić, Blaženka

hrvatski

Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja

Cilj rada je ukazati na posebnu važnost poznavanja općih razvojnih obrazaca djeteta kod svakog pedagoškog djelatnika s posbenim naglaskom na glazbeno područje. U radu se želi istaknuti značaj temeljenih stručnih kompetencija u radu glazbenog pedagoga koje se, uz glazbeno područje, odnosi na područje obrazovne psihologije, odnosno psihologije glazbe. Osobito je istaknut značaj razvojne psihologije glazbe koja predstavlja novi odnos između razvojne psihologije i glazbenog obrazovanja. Poznavanje temeljnih obrazaca djetetovog kognitivnog razvoja predstavlja ujedno osnovu razumijevanja kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja. Kroz pregled i kritički osvrt na osnovne kognitivne teorije glazbenog razvoja, Gardnerove teorije umjetničkog razvoja(Gardner, 1973.), Teorije učenja glazbe E. Gordona (1977.), Spiralne teorije glazbenog razvoja K. Swanwick i J. Tilman (1986.), Kognitivne teorije glazbenog razvoja M.L. Serafine (1988.) i Teorije razvojne kumulacije J. Bamberger(1991.), zaključeno je da postoje kognitivni stadiji djetetovog glazbenog razvoja, ali ne u smislu univerzalnih stadija Piagetovog tipa. Radom se otkriva velika povezanost i međusobna interakcija između psihologije i obrazovanja te nastavnikove uloge pedagoga i psihologa koja je osobito naglašena kroz principe i filozofiju suvremenog odgoja i obrazovanja. Poznavanjem općih te glazbenih obrazaca djetetovog razvoja, nastavnik će kao refleksivni praktičar moći lakše uočiti određena odstupanja u djetetovom razvojnom procesu te kroz kritičko promišljanje i procjenjivanje svoj rad prilagoditi potrebama svakog pojedinog djeteta. Time će pridonijeti unapređenju kvalitete, kako općeg, tako i suvremenog glazbenog odgojno-obrazovnog sustava.

djetetov kognitivni razvoj, kognitivni modeli djetetovog glazbenog razvoja, glazbeni pedagog i psiholog, obrazovna psihologija, psihologija glazbe, razvojna psihologija glazbe.

nije evidentirano

engleski

The basic aspects of the cognitive models of child’s musical development

nije evidentirano

child’s cognitive development, cognitive models of child’s musical development, music pedagogue and psychologist, educational psychology, music psychology, developmental psychology of music

nije evidentirano

Podaci o izdanju

157 (1/2)

2016.

33-53

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice