Potrošački etnocentrizam: pokretač ili kočnica razvoja gospodarstva Bosne i Hercegovine (CROSBI ID 242012)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Nanić, Arnela ; Palić, Mirko
hrvatski
Potrošački etnocentrizam: pokretač ili kočnica razvoja gospodarstva Bosne i Hercegovine
Sažetak Koncept potrošačkog etnocentrizma u novije vrijeme sve više zaokuplja pažnju marketinških stručnjaka i istraživača iz područja ponašanja potrošača. Potrošački etnocentrizam, najjednostavnije rečeno, predstavlja neku vrstu odbojnosti koju potrošači osjećaju prema svim proizvodima i uslugama koje dolaze iz uvoza. Postoji jaka veza između razvoja i rasta malih i srednjih poduzeća, s jedne, te potražnje za domaćim proizvodima, odnosno povećanju stupnja potrošačkog etnocentrizma, s druge strane, a posljedica toga je smanjenje vanjskotrgovinskog deficita, porast BDP-a, smanjenje stope nezaposlenosti, kao i napredak Federacije Bosne i Hercegovine na putu prema Europskoj uniji. Jedan od osnovnih ciljeva istraživanja bio je utvrditi postoji li potrošački etnocentrizam kao obilježje stavova potrošača? Ako postoji, u kojoj će mjeri utjecat na odluku o kupnji, te kakve će biti njegove implikacije na razvoj gospodarstva. Jedinstvenost i specifičnost provedenog empirijskog istraživanja ogleda se u činjenici da potrošački etnocentrizam nije izučavan niti istraživan kao jedan od čimbenika razvoja gospodarstva zemlje, niti postoje ranija istraživanja koja dovode u vezu ova dva koncepta, tj. potrošački etnocentrizam i razvoj gospodarstva.
potrošački etnocentrizam ; ponašanje potrošača ; gospodarski razvoj ; Bosna i Hercegovina
nije evidentirano
engleski
Consumer ethnocentrism: Promotor or stumbling block to economic development of Bosnia and Hercegovina
nije evidentirano
consumer ethnocentrism ; consumer behaviour ; economic development ; small and medium enterprises ; Bosnia and Hercegovina
nije evidentirano