Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza krutosti kolosijeka (CROSBI ID 412090)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Gaši, Mergim Analiza krutosti kolosijeka / Lakušić, Stjepan (mentor); Grgić, Viktorija (neposredni voditelj). Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Gaši, Mergim

Lakušić, Stjepan

Grgić, Viktorija

hrvatski

Analiza krutosti kolosijeka

Strogo teoretski i s obzirom na postojeće metode proračuna gornjeg ustroja najprikladniji bi bio uzdužni prag, jer podupire tračnicu po cijeloj dužini. Zbog tehničkih i ekonomskih razloga pokazao se boljim, jeftinijim i lakše izvedivim poprečni prag. Poprečni pragovi se danas većinski koriste i mogu se modelirati za većinu današnjih željezničkih potreba na Winklerovom modelu. U 1920. nova sklonost, kontinuirano zavarenih tračnica, da se izvijaju u vrućim ljetima i lome zimi je postala veliki problem i vodila je prema analizi stabilnosti kolosijeka. Problem je riješen tek 50 godina poslije zahvaljujući radovima Prud'hommea i Kerra. Glavna dinamička opterećenja na tračnicu proizvodila su plosnata mjesta na kotaču vlaka i velika toplina na tračnicu i mjestima spoja tračnica. Prvi put se govori o problemu vozila koje se kreće po gredi, sa posljedičnom mogućnošću "kritične brzine". Jedna od najvažnijih inženjerskih zadaća svakako je prognoziranje ponašanja određene konstrukcije (u ovom slučaju kolosijeka) prije nego navedena konstrukcija bude izvedena. Za to se koristimo matematičkim modelima koji opisuju uzročno- posljedične veze između stanja konstrukcije, njezine strukture i utjecaja koji su to stanje konstrukcije izazvali. Matematički model je zapravo idealizacija konstrukcije koja nam je potrebna jer ne možemo obuhvatiti sve parametre koji utječu na stvarno ponašanje konstrukcije. Ali da bi se u tome uspjelo, vrlo je važno poznavati problematiku koju pokušavamo razjasniti, kako sa stručnog, tako i sa teorijskog stajališta.

Analiza krutosti kolosijeka, sile u kolosijeku, dinamičko opterećenje tračnice, modeli kolosijeka, elastični pričvrsni pribor

nije evidentirano

engleski

Track stiffness analyze

nije evidentirano

Railway stifness analyze, forces on railway, dynamic loads on railways, railway models, elastic fastenings

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36

22.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo