Bitna pretpostavka (samo)vrednovanja učitelja: spremnost sudionika (CROSBI ID 59223)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tot, Daria ; Cindrić, Mijo ; Šimović, Vladimir
hrvatski
Bitna pretpostavka (samo)vrednovanja učitelja: spremnost sudionika
Samovrednovanje utječe na podizanje kvaliteta nastave i učenja, ali i na kompetencije učitelja i učenika, odnosno utječe na kvalitetu ostvarivanja i razvoj školskog kurikuluma. U ovom se radu teorijski analiziraju i objašnjavaju ključni pojmovi iz područja samovrednovanja učitelja. Empirijski dio istraživanja obavljen je na reprezentativnom slučajnom uzorku od 937 ispitanika iz osnovnih škola s područja Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. Uzorak je imao tri poduzorka: učitelje razredne i predmetne nastave ; stručne suradnike i ravnatelje škola ; te učenike osmog razreda. Cilj je bio utvrditi spremnost sudionika samovrednovanja učitelja (učenika, učitelja i vodstva škole) na njegovu provedbu te razinu utjecaja određenih čimbenika. Za sva tri poduzorka ispitani su sljedeći čimbenici: razina (profesionalnih) aspiracija ; otvorenost prema promjenama ; otvorenost prema mogućem riziku od neuspjeha ; voljnost za eksperimentiranje u nastavi i učenju ; otvorenost prema kritici i samokritici ; prethodno iskustvo u samovrednovanju učitelja te potreba i želja za vrednovanjem vlastitog rada i rada (drugih) učitelja. Od učitelja se tražila i prosudba o poznavanju različitih aspekata nastave i poznavanju nastavnog predmeta-struke.
kvaliteta obrazovanja, samovrednovanje učitelja ; spremnost za samovrednovanje
nije evidentirano
engleski
ESSENTIAL PRESUPPOSITONS OF TEACHER SELF-EVALUATION:READINESS FOR PARTICIPATION
nije evidentirano
quality of education ; teacher selfevaluation ; readiness for selfevaluation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
385-398.
objavljeno
Podaci o knjizi
PEDAGOGY ANDTHE KNOWLEDGE SOCIETY Collected Papers of 2nd Scientific research symposium: Pedagogy and the Knowledge Society
Mijo CindrićVlatka DomovićMilan Matijević
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2008.
978-953-7210-12-0