Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 889357

Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju // Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 66 (2017), 2; 255-269 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju
(Influence of Therapeutic Horseback Riding on Social Development of Children with Developmental Disabilities)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 66 (2017), 2; 255-269

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Djeca ; socijalni razvoj ; terapijsko jahanje ; teškoće u razvoju
(Children ; social development ; therapeutic horseback riding ; disability)

Sažetak
Terapijsko jahanje i socijalni razvoj djece s teškoćama u razvoju rezultat je studentskih aktivnosti i istraživačkih projekata koje su ostvarili u udrugama za terapijsko jahanje „Mogu“ i „Idem“. Za potrebe ovog rada izdvojeni su, obrađeni i prikazani samo oni rezultati istraživanja koji se odnose na učinke terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece. Cilj je ovog rada ispitati utjecaj terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece, usporenog kognitivnog razvoja, u dobi od 7 do 8 godina (N=6), integriranih u redovne škole po prilagođenom programu, uzimajući u obzir prosudbe i mišljenja roditelja (N=40) i volontera (N=26). U tu svrhu, kroz igru s djetetom, inicijalno (prije uključivanja u terapijsko jahanje) i finalno (nakon završetka tromjesečnog ciklusa terapijskog jahanja) proveden je Test nedovršenih rečenica. Odgovori djeteta su bodovani, a obuhvatili su odnos djeteta prema sebi i svom okružju, roditeljima, učiteljima, školi i vršnjacima. Primjenom neparametrijske statistike (test predznaka) mjerio se trend socijalnog razvoja uključene djece na svim varijablama istraživanja (pozitivan, negativan, neutralan) te hi-kvadrat testom ispitala značajnost razlika u prosudbama roditelja i volontera o učincima terapijskog jahanja na socijalni razvoj djece i kvalitetu prilagodbe. Rezultati istraživanja na individualnoj i grupnoj razini su pokazali da uključena djece nakon terapijskog jahanja pokazuju znatan napredak u ispitanim odrednicama socijalnog razvoja, što potvrđuju i rezultati provedenog upitnika među roditeljima i volonterima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH