Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika (CROSBI ID 241633)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Stanić, Sanja ; Jelača, Leon
hrvatski
Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika
Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.
čitanje ; učenici ; odnos prema stvarima ; darivanje, korištenje, posjedovanje, značenje knjige
nije evidentirano
engleski
The social context of reading and book: opinions and attitudes of students
nije evidentirano
reading ; students ; relation towards the things ; gift ; using, owning, meaning of the book
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66 (2)
2017.
180-198
objavljeno
0037-654X
1848-0756
https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=275763