Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika (CROSBI ID 241633)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stanić, Sanja ; Jelača, Leon Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 2; 180-198. doi: https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=275763

Podaci o odgovornosti

Stanić, Sanja ; Jelača, Leon

hrvatski

Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika

Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.

čitanje ; učenici ; odnos prema stvarima ; darivanje, korištenje, posjedovanje, značenje knjige

nije evidentirano

engleski

The social context of reading and book: opinions and attitudes of students

nije evidentirano

reading ; students ; relation towards the things ; gift ; using, owning, meaning of the book

nije evidentirano

Podaci o izdanju

66 (2)

2017.

180-198

objavljeno

0037-654X

1848-0756

https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=275763

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice