Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika (CROSBI ID 411960)

Ocjenski rad | diplomski rad

Darmopil, Kristina Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika / Lasić-Lazić, Jadranka i Kolak, Ante (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Darmopil, Kristina

Lasić-Lazić, Jadranka i Kolak, Ante

hrvatski

Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika

U ovom radu se problematizirala i kritički propitala uloga koju školski knjižničari imaju, mogu i trebaju imati u programskoj diferencijaciji i individualizaciji koja se odnosi na darovite učenike. U teorijskom dijelu rada pružen je uvid u fenomen darovitosti s različitih gledišta i stajališta. Dotaknuli smo se glavnih aspekata ovog rada, a to su prepoznavanje, identificiranje i poticanje darovitosti učenika. Povezali smo školske knjižničare s navedenim aspektima te prikazali kakvu ulogu oni mogu i trebaju zauzeti u radu s darovitim učenicima. Nakon teorijskog pregleda, provedeno je istraživanje kojim je ispitano pet hipoteza s odgovarajućim podhipotezama. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika koji je sadržavao pismene upute za ispitanike te 60 varijabli podijeljenih u 5 dijelova. Rezultati su pokazali kako knjižničari češće prepoznaju pozitivne nego negativne osobine darovitosti te jako rijetko sudjeluju u postupku identifikacije darovitosti, neovisno o tome rade li u osnovnoj ili srednjoj školi. S druge strane, pokazalo se da nema razlike u prepoznavanju darovitosti između knjižničara ovisno o njihovom radnom stažu te da osjećaj kompetencije za sudjelovanje u postupku identifikacije ne ovisi o duljini radnog staža. Također, prema rezultatima istraživanja, učestalost stručnog usavršavanja nije povezana s učestalosti prepoznavanja, identificiranja i rada s darovitim učenicima. Na samom kraju, pokazalo se kako knjižničari s duljim radnim stažom rjeđe idu na stručna usavršavanja. S obzirom na rezultate istraživanje, preporuča se veće davanje pozornosti negativnim osobinama darovitosti, kao i podizanje svijesti knjižničara o važnosti stručnog usavršavanja i rada s darovitim učenicima.

daroviti učenici , prepoznavanje, identificiranje, poticanje, školski knjižničar

nije evidentirano

engleski

Tho role of school librarian in recognition, identifying and encouraging the giftedness of students

nije evidentirano

gifted students ; recognition ; identification ; encouragement ; school librarians

nije evidentirano

Podaci o izdanju

85

30.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija