Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom (CROSBI ID 59167)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Martan, Valentina ; Matošević, Andreja ; Skočić Mihić, Sanja
hrvatski
Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom
Cilj je ovoga rada istražiti stavove učitelja o poučavanju učenika s disleksijom te utvrditi postoje li statistički značajne razlike u stavovima s obzirom na spol, radno mjesto, inicijalno obrazovanje i trajni profesionalni razvoj. U istraživanju su sudjelovala 233 osnovnoškolska učitelja. Korištena je Skala stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom trofaktorske strukture: (1) individualizirani postupci poučavanja ; (2) prilagodba nastavnih materijala i postupaka vrednovanja i (3) podrška razrednim ozračjem i suradnjom. Učitelji imaju pozitivne stavove prema poučavanju učenika s disleksijom u svima trima dimenzijama. Pritom statistički značajno pozitivnije stavove imaju učitelji razredne nastave i oni koji su se usavršavali za rad s učenicima s teškoćama tijekom inicijalnoga i trajnoga profesionalnog razvoja i neformalnim obrazovanjem. Zaključno, dobivene razlike u stavovima učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom, s obzirom na njihovu stručnu osposobljenost tijekom inicijalnoga i trajnoga profesionalnog razvoja, ukazuju na nužnost sustavnije edukacije učitelja, osobito o načinima prilagodbe nastavnih materijala i postupaka vrednovanja, kako bi na svim razinama obrazovanja učenici s disleksijom dobili obrazovanje primjereno svojim sposobnostima i jakim stranama.
disleksija ; individualizirano poučavanje ; inkluzivno obrazovanje ; stavovi ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Teachers' Attitudes Toward Teaching Students with Dyslexia
nije evidentirano
attitudes ; dyslexia ; inclusive education ; individualized teaching ; teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
163-180.
objavljeno
Podaci o knjizi
ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI: BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI
Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-8115-23-3