Kako, uopće, znamo da je Knifer veliki umjetnik? (CROSBI ID 780863)
Druge vrste radova | popularni rad
Podaci o odgovornosti
Purgar, Krešimir
hrvatski
Kako, uopće, znamo da je Knifer veliki umjetnik?
Jedna od najvećih zabluda povijesti umjetnosti u tumačenju Kniferova djela bila je njegovo pozicioniranje u stilski kontekst suprematizma i konstruktivizma. Pogreška se sastoji u tome što se neoavangardna umjetnost iz šezdesetih godina 20. stoljeća ne poziva na povijesnu avangardu jer joj ova treba kao izvor nadahnuća i revolucionarne snage, nego upravo zbog svijesti da umjetnost više nikada neće posjedovati takvu snagu i autonomiju kao što ju je posjedovala na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Najbolji neoavangardni umjetnici zato su oni koji su razumjeli da umjetnost ne može promijeniti svijet, ali može ponuditi novi jezik intelektualne rasprave. Kao što je odlično pokazala Nataša Lah, jedna od sudionica istraživanja “Slika i antislika”, kod Knifera je meandar tek “stilem” koji proizvodi retoričku figuru višeg reda. Jednostavnije rečeno, meandar je kod Knifera vizualna metafora koja nije svodiva na svoje formalno-stilske odrednice. Ili, kao što nam je tijekom svog istraživanja otkrila Irena Paulus, Kniferov meandar je poput dugotrajnog tona u minimalističkoj glazbi La Monte Younga. Možemo li za Youngov jednoličan, beskonačno dugi ton reći da posjeduje imanentnu estetsku kvalitetu jer je vrhunski komponiran, formalno besprijekoran ili perfekcionistički izveden? Ili je riječ o mnogo složenijem kulturalnom kontekstu koji repozicionira ulogu umjetnosti, umjetnika i njegova djela?
Julije Knifer, slikarstvo, modernizam, povijest umjetnosti, vizualni studiji
nije evidentirano
engleski
How do we know that Knifer is a great artist in the first place?
nije evidentirano
Julije Knifer, painting, modernism, art history, visual studies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Jutarnji list, Zagreb, subota, 12. 8. 2017.
2017.
nije evidentirano
objavljeno