Implikacije starorimskog odgoja i obrazovanja u suvremeni odgojno obrazovni proces (CROSBI ID 241150)
Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ninčević, Marjan ; Hosni, Ino
hrvatski
Implikacije starorimskog odgoja i obrazovanja u suvremeni odgojno obrazovni proces
Rad je rezultat interesa autora za istraživanje utjecaja rimske kulture na današnju civilizaciju. Rimski odgoj od početka njeguje i promiče specifične rimske vrednote. Odgojitelj Seneka je ustvrdio kako djeca trebaju učiti za život, a ne za školu. Današnji odgajanici u školskim ustanovama sve manje dolaze u doticaj sa stvarnim životom. Prilagodbom obrazovne politike, pluralnošću i jednakom zastupljenošću formalnog, neformalnog i informalnog učenja moguće je današnjim odgajanicima neposredno prenijeti više svakidašnjeg, praktičnog i „životnog“ u odgoju i obrazovanju. Za to je potrebna usklađenost javnog, civilnog i poslovnog sektora koji međusobnom koordinacijom i djelovanjem kreiraju trendove i utječu na razvoj obrazovne i ostalih politika koje se međusobno nadograđuju. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u analizi koja pokazuje da je suvremeni sustav odgoja i obrazovanja nezamisliv bez rimskih temelja, počevši od suvremene znanstvene terminologije utemeljene velikim dijelom u latinskom jeziku, do samog sadržaja suvremenog kurikuluma. Analizom i sintezom se povezuju rimski odgoj i obrazovanje sa suvremenim sustavom odgoja i obrazovanja, te se daju teorijske smjernice kao temelj za razvoj programa koji će imati naglasak na razvijanju praktičnih vještina u osnovnom, srednjem i visokom školstvu. Utvrđena je potreba jačanja poduzetničkih kompetencija učenika i studenata, osposobljavanje i obrazovanje za poduzetništvo kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje i učenje, poticanje poduzetničkog obrazovanja u nacionalnom kontekstu, te potreba transformacije škola i sveučilišta iz tradicionalnih u poduzetničke.
rimsko obrazovanje ; suvremena obrazovna politika ; funkcionalno i intencionalno učenje
nije evidentirano
engleski
Implications of Ancient Roman Education in Modern Educational Process
Rad je rezultat interesa autora za istraživanje utjecaja rimske kulture na današnju civilizaciju. Rimski odgoj od početka njeguje i promiče specifične rimske vrednote. Odgojitelj Seneka je ustvrdio kako djeca trebaju učiti za život, a ne za školu. Današnji odgajanici u školskim ustanovama sve manje dolaze u doticaj sa stvarnim životom. Prilagodbom obrazovne politike, pluralnošću i jednakom zastupljenošću formalnog, neformalnog i informalnog učenja moguće je današnjim odgajanicima neposredno prenijeti više svakidašnjeg, praktičnog i „životnog“ u odgoju i obrazovanju. Za to je potrebna usklađenost javnog, civilnog i poslovnog sektora koji međusobnom koordinacijom i djelovanjem kreiraju trendove i utječu na razvoj obrazovne i ostalih politika koje se međusobno nadograđuju. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u analizi koja pokazuje da je suvremeni sustav odgoja i obrazovanja nezamisliv bez rimskih temelja, počevši od suvremene znanstvene terminologije utemeljene velikim dijelom u latinskom jeziku, do samog sadržaja suvremenog kurikuluma. Analizom i sintezom se povezuju rimski odgoj i obrazovanje sa suvremenim sustavom odgoja i obrazovanja, te se daju teorijske smjernice kao temelj za razvoj programa koji će imati naglasak na razvijanju praktičnih vještina u osnovnom, srednjem i visokom školstvu. Utvrđena je potreba jačanja poduzetničkih kompetencija učenika i studenata, osposobljavanje i obrazovanje za poduzetništvo kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje i učenje, poticanje poduzetničkog obrazovanja u nacionalnom kontekstu, te potreba transformacije škola i sveučilišta iz tradicionalnih u poduzetničke.
Roman education ; modern education policy ; functional and intentional learning
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (4)
2017.
1325-1355
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v19i4.2556