Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 887069

Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi


Rak, Tena
Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi
(The Role of Humor and Teachers' Personal Characteristics in Their Professional Role)

Autori
Rak, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
14.06.

Godina
2017

Stranica
41

Mentor
Brajša Žganec, Andreja

Neposredni voditelj
Štambuk, Marina

Ključne riječi
Humor ; stilovi humora ; zadovoljstvo poslom ; emocionalna kompetencija ; samopoštovanje ; nastavnice ; nastavnici ; učiteljice ; učitelji
(Humor styles ; job satisfaction ; emotional competences ; self-esteem ; teachers)

Sažetak
U središtu proučavanja ovog rada je humor kao jedan od oblika komunikacije koji se u školi svakodnevno koristi. Humoru se, kao jednom od poželjnijih osobina kod nastavnica i nastavnika, daje premalo pažnje u istraživanjima obrazovanja na ovim prostorima. Istraživanje se također bavi i osobnim karakteristikama nastavnica i nastavnika te njihovim zadovoljstvom poslom, s naglaskom na zadovoljstvo profesionalnom ulogom, kao odrednicama koje doprinose razredno-nastavnom ozračju. Obuhvaćeno je 200 srednjoškolskih nastavnica (74, 1%) i nastavnika (25, 9%) iz 14 škola gimnazijskog, strukovnog i mješovitog programa s područja triju županija sjeverozapadne Hrvatske te Grada Zagreba. Rezultati istraživanja pokazuju djelomičnu povezanost stilova humora s osobnim karakteristikama nastavnica i nastavnika. Utvrđene su spolne razlike na način da nastavnici koriste negativne stilova humora više od nastavnica, iako obje skupine koriste pozitivne stilove humora značajno više od negativnih. Također, pokazalo se da su nastavnice emocionalno kompetentnije od nastavnika. I nastavnice i nastavnici postižu podjednake rezultate na mjerama samopoštovanja i zadovoljstva poslom. Zaključak je da se temeljem pojedinih stilova humora kod nastavnica i nastavnika može predvidjeti njihovo samopoštovanje i emocionalna kompetencija. U radu se raspravlja i o implikacijama rezultata u kontekstu važnosti osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi te o razlozima zbog kojih je korisno uključiti pozitivne stilove humora u svakodnevnu komunikaciju u razredu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Hrvatski studiji, Zagreb