Povijesni razvoj finskog obrazovnog sustava i usporedbe te mogućnost implikacije u hrvatski obrazovni sustav (CROSBI ID 411706)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bošković, Ivan Zvonimir
Ninčević, Marjan
hrvatski
Povijesni razvoj finskog obrazovnog sustava i usporedbe te mogućnost implikacije u hrvatski obrazovni sustav
Finski obrazovni sustav primjer je uspješnog sustava obrazovanja. Diplomski rad prikazuje njegov razvoj od 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća pa sve do današnjeg stanja u ovom obrazovnom sustavu u pojedinim poljima obrazovanja. Prvi dio rada donosi povijesni pregled i početak reformi školstva uz specifična obilježja i ideje u obrazovanju koje su tada bile aktualne. Nakon toga, obrađuju se vodeće ideje koje imaju čvrsto uporište u finskom društvu poput jednakih obrazovnih mogućnosti, podizanja razine obrazovanosti, prava na besplatno obrazovanje i nordijskog tradicionalnog pristupa prema obrazovanju itd. Drugi dio rada prikazuje pojedine segmente obrazovanja kroz koje prolaze finski učenici tijekom školovanja. To su predškolsko, osnovnoškolsko, niže i više srednjoškolsko obrazovanje te visoko obrazovanje kao i ispit državne mature. Posebna pozornost obraćena je na finski nacionalni kurikulum za više srednjoškolsko obrazovanje, gdje su najbolje vidljive specifičnosti ovog obrazovnog sustava. Prema kraju rada donosi se pregled načina financiranja obrazovanja i važnost nastavnika bez čije stručnosti obrazovni sustav ne može dobro funkcionirati. Na samom kraju rada donosi se pregled finskog nacionalnog kurikuluma za povijest na razini osnovnog, nižeg i višeg srednjoškolskog nivoa. Središnji dio rada završava mogućnošću implikacije finskog obrazovnog sustava tj. pojedinih njegovih dijelova u hrvatski obrazovni sustav.
Finski obrazovni sustav, kurikularna reforma, nastavničko zvanje
nije evidentirano
engleski
Historical development of the Finnish education system, comparison and the possibility of implications in the Croatian education system
nije evidentirano
Finnish education system, curricular reform, teaching profession
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
26.06.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb