Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 886620

Stanje uhranjenosti kod predškolske djece


Bobić, Iva
Stanje uhranjenosti kod predškolske djece 2017., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja


Naslov
Stanje uhranjenosti kod predškolske djece
(Nutritional status in preschool children)

Autori
Bobić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Petrinja

Datum
12.07

Godina
2017

Stranica
27

Mentor
Prskalo, Ivan ; Kunješić Sušilović, Mateja

Ključne riječi
Uharanjenost, loša prehrana, nedostatak tjelesne aktivnosti, zdrava hrana, indeks tjelesne mase
(Health care, poor diet, lack od physical activity, healthy food, body mass index)

Sažetak
U ovom će se radu pokušati objasniti sam pojam uhranjenosti. Svrha i cilj ovog rada s temom „Stanje uhranjenosti kod predškolske djece“ je osvijestiti problem koji je danas sve više i više prisutan. Kako bi se dijete što pravilnije razvijalo, potrebno je od samog djetinjstva omogućiti mu optimalne uvijete za rast i razvoj kako uz obitelj tako i u predškolskoj ustanovi – dječjem vrtiću. U današnje vrijeme susrećemo se sa sve većim brojem pretile i pothranjene djece, stoga je važno da se upozna s obilježjima pravilne prehrane. Ukoliko dođe do pretilosti ili pothranjenosti važno je na vrijeme prepoznati simptome i reagirati. Završni rad razmatra i pravilnu prehranu od sastojaka zdrave hrane koji su bitni za razvoj i rast djece. Najčešći razlozi pokazatelja stanja uhranjenosti kod predškolske djece su: nedostatak pravilne prehrane – zdrave hrane, nedostatak tjelesne aktivnosti te utjecaj medija i tehnologije. Sudionici istraživanja bila su predškolska djeca iz tri različite grupe u vrtiću u Zagrebu, 30 sudionika oba spola (16 djevojčica i 14 dječaka). Za procjenu stanja uhranjenosti izmjereni su: visina tijela, tjelesna masa, opseg struka te opseg bokova. Rezultati mjerenja pokazali su da je kod dječaka indeks tjelesne mase ponešto drugačiji nego kod djevojčica. Može se zaključiti da je djeci potrebno više tjelesne aktivnosti kako bi rezultati u konačnici bili bolji.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb