Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odabir električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika (CROSBI ID 411558)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Brkljača, Filip Odabir električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika / Brčić, Davor (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Brkljača, Filip

Brčić, Davor

hrvatski

Odabir električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika

U radu je razmotrena mogućnost primjene električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika na primjeru grada Zagreba. Za potrebe navedenog u suradnji sa Zagrebačkim električnim tramvajem (ZET) u trajanju od dva radna tjedna (8. – 19. veljače 2016. godine) praćene su energetske potrebe sljedećih 5 reprezentativnih linija: linija 118 Trg Mažuranića – Voltino, koja predstavlja tip linije bez velikih uspona, linija 128 Črnomerec – Lukšići, koja predstavlja tip linije s usponima preko 7 %, linija 150 Tuškanac – Gornji Grad – Trg bana Josipa Jelačića, koja predstavlja tip linije s međustaničnim udaljenostima manjim od 500 metara, linija 176 Črnomerec – Gornja Bistra, koja predstavlja tip linije s međustaničnim udaljenostima većim od 500 metara, linija 109 Črnomerec – Dugave, koja predstavlja tip linije s vršnim opterećenjem preko 70 % ponuđenoga kapaciteta. Uzimajući u obzir faktore korisnosti dizel i elektromotora, utvrđena je finalna energetska potreba svake pojedine linije izražena u kilovat satima te su dobiveni rezultati uspoređeni s prosječnim kapacitetima baterija električnih autobusa dostupnih na tržištu. Nakon što je provedenim istraživanjem i izračunom utvrđen tip linije pogodan za primjenu autobusa pokretanih električnom energijom, te nakon što su analizirane sve dnevne linije autobusnog podsustava grada Zagreba, definirano je 13 linija autobusnog podsustava grada Zagreba na kojima se prepoznaje navedena primjenjivost. Provedena je cost – benefit analiza projekta nabave trinaest električnih autobusa uz izgradnju deset brzih punionica te se isti pokazao isplativim budući da je NSV > 0 te iznosi 4.831.195, 00 kn. Sukladno provedenoj analizi, rok povrata investicije je 11 godina. Implementacijom autobusa na električni pogon u javni gradski prijevoz putnika negativni utjecaj prometa na okoliš bi se smanjio u najvećoj mjeri, a kvaliteta usluge prema krajnjem korisniku bi se podigla na novu razinu, poglavito u segmentu buke.

javni gradski prijevoz putnika, električni autobusi, energetska učinkovitost u prometu, održivi gradski prometni sustavi

nije evidentirano

engleski

Selection of electric vehicles for public urban passenger transport

nije evidentirano

urban passenger transport, electris buses, energy efficiency in transport, sustainable urban transport systems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

100

20.04.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport