Obnova identiteta tržnica (CROSBI ID 780780)
Druge vrste radova | popularni rad
Podaci o odgovornosti
Vrček, Valerije
hrvatski
Obnova identiteta tržnica
Širom svijeta jačaju trendovi kojima se promiče lokalna hrana, tradicionalna jela, autohtoni prehrambeni proizvodi, domaće, izvorno i kvalitetno. Nije riječ o nutricionističkoj modi, nego o ozbiljnim ekološkim, gospodarskim, kulturološkim i društvenim zahtjevima. Sve je više ljudi koji žele znati točno podrijetlo hrane koju kupuju, koji ne žele hranu »iz šlepera«, nego žele svježe proizvode, koji žele sudjelovati u održivoj ekonomiji prehrane. Gradske su tržnice stoljećima bile epicentri društvenoga života, posebna mjesta gdje se kupci susreću s proizvođačima hrane. Tržnice su festival lokalnoga, susret grada i sela, o kojem se govori i u narodnim popijevkama. One su specifičan prostor gdje se njeguje vrijednost plodova zemlje. Takvo stajalište zastupa i Miklos Boruss, predsjednik udruge rumunjskih seljaka »Eco Ruralis«: »Tržnice moraju opstati. One su javno dobro. Imaju javnu i društvenu ulogu poput bolnica i škola.«
uvoz, terroir, gastronacionalizam
nije evidentirano
engleski
Restoration of market identity
nije evidentirano
import, terroir, gastronationalism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Glas Koncila
2017.
nije evidentirano
objavljeno