Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za osobe starije životne dobi (CROSBI ID 650269)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Cujzek, Marina ; Vranić, Andrea Društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za osobe starije životne dobi // 23. Dani Ramira i Zorana Bujas : knjiga sažetakaa / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja: Kamenov Željka (ur.). Zagreb, 2017. str. 124-124

Podaci o odgovornosti

Cujzek, Marina ; Vranić, Andrea

hrvatski

Društvene igre kao oblik kognitivnog treninga za osobe starije životne dobi

Jedan od problema s kojim se suočava velik broj ljudi u starijoj životnoj dobi jest pad kognitivnih funkcija. Igranje, odnosno usvajanje pravila društvenih igara, kao oblik kognitivnog treninga, može osnažiti kognitivne sposobnosti koje slabe kod starijih ljudi. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti utjecaj igranja „Belota“ na brzinu obrade informacija, pozornost, radno pamćenje i fluidno rezoniranje. Sudionici (N=40) su podijeljeni u tri skupine: eksperimentalnu (igrači „Belota“), aktivnu kontrolnu (igrači igre „Čovječe, ne ljuti se“) i pasivnu kontrolnu. Kognitivni trening je trajao 6 tjedana, a sudionici eksperimentalne i aktivne kontrolne skupine su svaki tjedan igrali navedene igre dva puta po 30 minuta. Pasivna kontolna skupina nije imala kognitivni trening, već je samo ispitana u istim vremenskim razmacima kao i ostale skupine. Kako bismo provjerili dugotrajnost ove vrste treninga, ispitali smo kognitivne sposobnosti sudionika prije samog tretmana, neposredno nakon, i 3 mjeseca iza završetka treninga. Rezultati su pokazali napredak svih skupina na post-testu i follow-up-u u vremenu izborne reakcije, broju zadataka s oba točna odgovora u zadatku na testu radnog pamćenja i fluidnom rezoniranju. Uvođenjem dobi kao kovarijete, interakcija, za mjeru fluidnog rezoniranja, se pokazala statistički značajnom. Igrači „Belota“ su imali bolje rezultate na testu fluidnog rezoniranja neposredno iza treninga i nakon 3 mjeseca, u odnosu na aktivnu i pasivnu kontrolnu skupinu. Iako kognitivni trening nije pokazao utjecaj na mjeru pozornosti, trend sugerira pozitivan utjecaj igranja igara na računalu na pozornost starijih osoba. Zaključno, rezultati sugeriraju da igranje „Belota“ ima pozitivan učinak na fluidno rezoniranje, a korištenje računala i igranje igara općenito poboljšava pozornost starijih ljudi.

kognitivne funkcije, društvene igre, Belot, kognitivni trening

nije evidentirano

engleski

Board games as cognitive training for elderly

nije evidentirano

cognitive function, board game, Belot, cognitive training

nije evidentirano

Podaci o prilogu

124-124.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Ramira i Zorana Bujas : knjiga sažetakaa

Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja: Kamenov Željka

Zagreb:

Podaci o skupu

Dani Ramira i Zorana Bujasa (23 ; 2017)

predavanje

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija