Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 885254

„Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš”: Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost


Miočić, Ivana; Turk, Marko
„Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš”: Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost // Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika / Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci, 2017. str. 97-125


Naslov
„Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš”: Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost
("Everyone can teach, so can you": Junior researchers' professional socialization into teaching)

Autori
Miočić, Ivana ; Turk, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika

Urednik/ci
Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija

Izdavač
Filozofski fakultet u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2017

Raspon stranica
97-125

ISBN
978-953-7975-56-2

Ključne riječi
Fenomenologija, visokoškolska nastava, mikro mezo makro nivo analize, profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika, tematska analiza
(Phenomenology, higher education teaching, micro mezzo macro level of analysis, professional socialization of junior researchers, thematic analysis)

Sažetak
U četvrtom poglavlju pod naslovom „Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš: profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost” autori Ivana Miočić i Marko Turk pristupaju iskustvu profesionalne socijalizacije mladih znanstvenika s fokusom na razvoj uloge nastavnika s ciljem razumijevanja biti/esencije fenomena usvajanja kompetencija za nastavničku profesiju. Tematska analiza polu-strukturiranih intervjua provedenih s 21 mladim znanstvenikom, kao najvažnije teme na tri razine analize (disciplinarnoj, organizacijskoj i osobnoj), donosi disciplinu kao onu koja oblikuje stavove mladih znanstvenika o nastavi, institucijsko okružje kao nepodržavajuće spram nastavne djelatnosti te motivaciju i iskustvo mladih znanstvenika kao ključne čimbenike u otklanjanju početničkih nesigurnosti u radu u nastavi i formiranju (nastavničkog) identiteta. Autori ističu da nalazi istraživanja upućuju na osjećaj nesi gur nosti i nedostatne podrške kao jedno od glavnih obilježja procesa profesionalne socijalizacije u nastavnu djelatnost u nacionalnom okruženju. Ističe se ipak da mladi znanstvenici tijekom procesa profesionalne socijalizacije izgrađuju afi rmativne stavove (volje, želje i ljubavi) spram nastavne djelatnosti, što može biti olakotna okolnost u planiranju i razvoju adekvatnih sustava podrške za one mlade znanstvenike koji tek dolaze ili koji su na početku procesa profesionalne socijalizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
HRZZ-IP-2013-11-2004 - Kompetencijski profil akademske profesije: između novih zahtjeva i mogućnosti (Jasminka Ledić, )