Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama (CROSBI ID 650145)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kiš Žuvela, Sanja Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: : budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti - zbornik radova. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 153-173

Podaci o odgovornosti

Kiš Žuvela, Sanja

hrvatski

Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama

Prema Jackendoffovoj hipotezi o nesvjesnom značenju, osvještavanje značenja moguće je tek aktivacijom fonetske komponente verbalnoga jezika. Iako sâm Jackendoff glazbi odriče mogućnost analognoga posredovanja pojmovnih značenja, istraživanje na uzorku od 196 studenata zagrebačke Muzičke akademije pokazalo je kako tijekom glazbenih aktivnosti (budućih) profesionalnih glazbenika didaktički slogovi, baš kao i riječi verbalnoga jezika, ipak mogu posredovati specifična glazbena značenja te funkcionirati kao fonetski okidači svijesti o značenju (fonološke ručke). Unutarnji izgovor didaktičkih slogova svjedoči i o shvaćanju tonalitetnih odnosa u višeznačnim kontekstima, kao i razlikama u percepciji i kogniciji glazbe s obzirom na metode i pristupe primijenjene u odgoju sluha ispitanika.

didaktički slogovi, glazba, hipoteza o nesvjesnom značenju, fonološke ručke, percepcija, kognicija

nije evidentirano

engleski

Rhythmic and solfėge mnemonic syllables in music perception and cognition: parallels with Jackendoff's phonological handles

nije evidentirano

mnemonic syllables, music, Unconscious Meaning Hypothesis, phonological handles, perception, cognition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

153-173.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: : budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti - zbornik radova

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

978-953-7320-45-1

Podaci o skupu

Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti

predavanje

18.05.2017-20.05.2017

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija, Filologija