Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama (CROSBI ID 650145)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kiš Žuvela, Sanja
hrvatski
Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama
Prema Jackendoffovoj hipotezi o nesvjesnom značenju, osvještavanje značenja moguće je tek aktivacijom fonetske komponente verbalnoga jezika. Iako sâm Jackendoff glazbi odriče mogućnost analognoga posredovanja pojmovnih značenja, istraživanje na uzorku od 196 studenata zagrebačke Muzičke akademije pokazalo je kako tijekom glazbenih aktivnosti (budućih) profesionalnih glazbenika didaktički slogovi, baš kao i riječi verbalnoga jezika, ipak mogu posredovati specifična glazbena značenja te funkcionirati kao fonetski okidači svijesti o značenju (fonološke ručke). Unutarnji izgovor didaktičkih slogova svjedoči i o shvaćanju tonalitetnih odnosa u višeznačnim kontekstima, kao i razlikama u percepciji i kogniciji glazbe s obzirom na metode i pristupe primijenjene u odgoju sluha ispitanika.
didaktički slogovi, glazba, hipoteza o nesvjesnom značenju, fonološke ručke, percepcija, kognicija
nije evidentirano
engleski
Rhythmic and solfėge mnemonic syllables in music perception and cognition: parallels with Jackendoff's phonological handles
nije evidentirano
mnemonic syllables, music, Unconscious Meaning Hypothesis, phonological handles, perception, cognition
nije evidentirano
Podaci o prilogu
153-173.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: : budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti - zbornik radova
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
978-953-7320-45-1
Podaci o skupu
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti
predavanje
18.05.2017-20.05.2017
Pula, Hrvatska