Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Još jednom o širenju renesansne skulpture na Kvarneru (CROSBI ID 240732)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Bradanović, Marijan Još jednom o širenju renesansne skulpture na Kvarneru // Ars Adriatica, 6 (2016), 121-138

Podaci o odgovornosti

Bradanović, Marijan

hrvatski

Još jednom o širenju renesansne skulpture na Kvarneru

U radu se temeljem novih atribucija donosi reinterpretacija djelatnosti glavnih kvarnerskih radionica kamene skulpture u doba renesanse. Ponajprije se analizira fenomen izrazite kvantitete ali i rasprostranjenosti djelatnosti creske radionice majstora Franje Marangonića (Francesco Marangon). Prisutnost njegove figuralne plastike uočena je ne samo na brojnim creskim lokacijama, u gradu Krku i na području krčkoga ladanja, već i u Crikvenici te naposljetku i u Senju i to već 1487. godine. Karakteristike njegovoga rada uočavaju se i na jednom reljefu iz Novalje, na tadašnjem rapskom području. Upozorava se da je majstor njegove radionice predložak za reljef Bogorodice i Djeteta s pročelja crkve u Dragozetićima na otoku Cresu preuzeo s kamporskoga poliptiha braće Vivarini. Uz korištenje predložaka iz neposredna okoliša definiraju se i jasni, direktni mletački uzori ove radionice, osobito karakteristično kombiniranje različitih vrsta kamena i mramora radi postizanja polikromije. Reinterpretira se i rapski opus Petra Radova a pripisuju mu se i ostvarenja u Krku i Senju. Formiraju se podgrupe skulptura unutar opusa koji mu je dosad pripisan. Upozorava se na direktne nastavljače njegova načina rada. Dodatno se analiziraju veze Senja i Raba, posredstvom skulpture dvorišta rapske velike palače Dominis te Lavljega dvora i drugih senjskih primjera. Zaključno se raspravlja i o vremenu koje je prethodilo radionicama majstora Franje i Petra Radova. Dodatno se rasvjetljuje Alešijeva aktivnost na kvarnerskim otocima. Pretpostavlja se i utjecaj drugih majstora iz Jurjeva kruga. Regionalno se posebno naglašava utjecaj gradilišta Novoga Paga.

Kvarner, majstor Franjo, Petar Radov, 15. i 16. stoljeće

nije evidentirano

engleski

Further Contributions on the Expansion of Renaissance Sculpture in the Kvarner Gulf

nije evidentirano

stone sculpture, Kvarner Gulf, Master Franjo, Petar Radov, 15th and 16th centuries

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6

2016.

121-138

objavljeno

1848-1590

1848-7459

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice