Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj (CROSBI ID 649979)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Frey Škrinjar, Jasmina ; Sekušak Galešev Snježana ; Masnjak Lea
hrvatski
Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj
Djeca i mladi s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem (ADHD) imaju veći rizik od neadekvatne socijalne uključenosti i vjerojatnije je da će imati poteškoća u tranziciji kroz sve razine odgojno-obrazovnog sustava. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi broj učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj, istražiti prisutne modele uključenosti i njihovu kvalitetu. Istraživanje je provedeno od travnja do lipnja 2014. u 121 osnovnoj i srednjoj školi u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Istraživanje je dio znanstvenog projekta „Ispitivanje socijalne uključenosti i kvalitete podrške u sustavima predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja za djecu i učenike s poremećajem iz autističnog spektra (PAS) i deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem (ADHD)“, sufinanciranim od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Sudionici istraživanja bili su članovi stručnih timova (edukacijski-rehabilitatori, psiholozi, pedagozi, socijalni pedagozi i logopedi) koji su ispunjavali upitnik posebno konstruiran za potrebe ovog istraživanja („Upitnik za mjerenje kvalitete uključenosti učenika s poremećajima iz autističnog spektra i ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama“). Upitnik se sastojao od dva dijela, prvi dio obuhvaćao je pitanja o općim podacima o ustanovi, dok su se drugim dijelom upitnika dobivale specifične informacije o individualnom učeniku s ADHD-om (programima, organizaciji rada, stručnoj podršci vrsti suradnje s roditeljima, potrebama i ponašanjima). Rezultati pokazuju da se veći broj učenika s ADHD-om nalazi u osnovnim školama, ali je njihova zastupljenost značajno manja nego što se navodi u stranoj literaturi. U uzorku svih učenika osnovnih škola u sva tri grada (koje su sudjelovale u istraživanju) ukupno ima dijagnosticirano 449 učenika sa dijagnozom ADHD poremećaja (1.3%), dok je njihova zastupljenost u srednjim školama 0.8% (97 učenika). Prisutni su manje pozitivni stavovi prema uključivanju ovih učenika koji se razlikuju obzirom na tip ADHD poremećaja. Sustav podrške kroz različite aspekte je nedovoljan (ekipiranost stručnih timova, organizacija razreda, broj djece s teškoćama, nedovoljna educiranost osoblja itd.), što je u korelaciji i sa još uvijek prisutnom slabijom tolerancijom u školama prema ponašanjima koja čine ADHD poremećaj. Dobiveni rezultati ovog istraživanja vrlo su važni za izrađivanje smjernica a daljnje mjere i strategije za podizanje kvalitete uključivanja djece s teškoćama i postizanja jednakih mogućnosti za sve
uključivanje/inkluzija ; ADHD ; redovne osnovne i srednje škole
nije evidentirano
engleski
Quality of inclusive education of children and students with ADHD in regular primary and secondary schools in Croatia
nije evidentirano
inclusion ; ADHD ; regular primary and secondary schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
221-221.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe
Bernardić Pavlin, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-4-9
Podaci o skupu
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe
predavanje
05.11.2014-08.11.2014
Rovinj, Hrvatska