Pregled bibliografske jedinice broj: 884337
Utjecaj promjene životnog okruženja na adaptivno ponašanje odraslih osoba s autizmom
Utjecaj promjene životnog okruženja na adaptivno ponašanje odraslih osoba s autizmom // Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje. Zbornik sažetaka i radova 10. kongresa Saveza edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem. / Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko (ur.).
Zagreb: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014. str. 60-75 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 884337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj promjene životnog okruženja na adaptivno ponašanje odraslih osoba s autizmom
(The impact of changes in the living environment on the adaptive behavior of adults with autism (ASD))
Autori
Frey Škrinjar, Jasmina ; Vragović, Renata ; Fulgosi-Masnjak, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje. Zbornik sažetaka i radova 10. kongresa Saveza edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem.
/ Žic Ralić, Anamarija ; Bukvić, Zlatko - Zagreb : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2014, 60-75
ISBN
978-953-96760-9-2
Skup
10. Kongres Saveza edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem - Poticajno okruženje za cjeloživotno učenje
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 24.04.2014. - 25.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odrasle osobe s poremećajima iz autističnog spektra ; deinstitucionalizacija ; program stanovanja uz podršku ; adaptivno ponašanje i socijalne kompetencije
(adult persons with autistic spectrum disorders ; deinstitutionalization ; program of supported living ; adaptive behavior and social competences)
Sažetak
Osiguravanje primjerene, sveobuhvatne podrške i objektivizacija evaluacije kvalitete te podrške predstavljaju veliki profesionalni izazov davateljima takvih usluga. Cilj ovog rada je prikaz trogodišnjeg praćenja promjena u adaptivnom ponašanju kod pet deinstitucionaliziranih mlađih ženskih osoba s autizmom. Rezultati su analizirani na skupnoj i na individualnim razinama, a utvrđene su promjene u adaptivnom ponašanju, kako na područjima na kojima su ciljano podučavane, tako i na drugim područjima. Rezultati ukazuju na očekivane pozitivne promjene u području onih vještina i oblika ponašanja na koja se ciljano djelovalo, ali i na posredne pozitivne promjene u području socijalnih kompetencija kao ishoda stimulativnijeg i primjereno strukturiranog okruženja. Niska postignuća na planu komunikacije i problemi u ponašanju nisu prepreka za življenje u zajednici ako je program stanovanja uz podršku kreiran osobno usmjerenim planiranjem, a na temelju procjena adaptivnog ponašanja i potrebne razine emocionalne podrške. Ovo istraživanje, ujedno, daje i smjernice za dalje promišljanje i kreiranje individualizirane podrške u potpomognutom stanovanju u zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb