Evaluacija učinaka rada mobilnih stručnih timova za učenike s poremećajem iz autističnog spektra i učenike s intelektualnim teškoćama u redovnim školama (CROSBI ID 649937)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Frey Škrinjar, Jasmina ; Klopotan, Žarka
hrvatski
Evaluacija učinaka rada mobilnih stručnih timova za učenike s poremećajem iz autističnog spektra i učenike s intelektualnim teškoćama u redovnim školama
Ovaj rad je prikaz rezultata projekta NDP-a, Centra za autizam Zagreb i Učilišta za odrasle udruge IDEM. Cilj je projekta bio unapređenje podrške edukacijskom uključivanju učenika s autizmom i s intelektualnim teškoćama u redovne škole kroz uvođenje mobilnih stručnih timova. Projektom je obuhvaćeno 15 zagrebačkih osnovnih škola. Nastojalo se djelovati na stvaranje boljeg ozračja za odgojno-obrazovno uključivanje učenika s autizmom u redovnim školama kroz suradnju s nastavnicima, osvješćivanjem ostalih učenika u razredu kao i pružanjem odgovarajuće potpore samom učeniku s autizmom te njegovim roditeljima. Pretpostavka je da je djelovanje mobilnog stručnog tima korisno za stvaranje pozitivnog ozračja u školi prema inkluziji djece s posebnim potrebama, posebice s autizmom i da su postignuti konkretni pozitivni ishodi u nastavnom procesu (poboljšanje ozračja u školi, veća educiranost nastavnika o potrebama učenika s autizmom i o strategijama za njihovo podučavanje, povećanje osjetljivosti ostalih učenika za druge, veća spremnost roditelja učenika s posebnim potrebama na suradnju. Anketnim upitnikom će se ustanoviti u kojoj mjeri i na kojim područjima učitelji i stručni suradnici vide dobrobiti za svoju školu, za sebe kao stručnjake i za učenike s autizmom, a gdje vide teškoće, te koje segmente djelovanja stručnih timova u školama treba mijenjati i unapređivati. Dobiveni rezultati bit će pomoć u izradi programa rada mobilnih stručnih timova za učenike s poremećajem iz autističnog spektra u redovnim školama, kako bi oni postizali što veću učinkovitost.
poremećaji iz autističnog spektra ; edukacijsko uključivanje ; mobilni stručni timovi
nije evidentirano
engleski
Evaluation of the effects of mobile expert teams for students with autistic spectrum disorder and students with intellectual disabilities in regular primary schools
nije evidentirano
autistic spectrum disorders ; educational inclusion ; mobile expert team
nije evidentirano
Podaci o prilogu
123-136.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kvaliteta i standardi usluga edukacijskih rehabilitatora. Zbornik radova 9. kongresa Saveza edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
Đurek, Vesna
Zagreb: Savez društava defektologa Hrvatske
978-953-96760-8-5
Podaci o skupu
9. Kongres Saveza edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem - Kvaliteta i standardi usluga edukacijskih rehabilitatora
predavanje
12.04.2012-14.04.2012
Varaždin, Hrvatska