Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Numerički model provozne brzine kružnoga raskrižja (CROSBI ID 411170)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šurdonja, Sanja Numerički model provozne brzine kružnoga raskrižja / Dragčević, Vesna (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Šurdonja, Sanja

Dragčević, Vesna

hrvatski

Numerički model provozne brzine kružnoga raskrižja

Postupak projektiranja kružnog raskrižja u važećim nacionalnim smjernicama, pravilnicima ili tehničkim uputama je iterativan i uključuje zadovoljenje uvjeta provoznosti, preglednosti i provozne brzine. Provjera provozne brzine vozila na ulazu, u kružnom raskrižju i na izlazu iz kružnog raskrižja mora potvrditi da je brzina u granicama koje su preporučene važećom regulativom u svrhu postizanja zahtijevane propusne moći, razine usluge i sigurnosti u kružnom raskrižju. U analiziranim smjernicama primjenjuju se dva općeprihvaćena modela za proračun provozne brzine, američki i nizozemski model. Ispitivanje brzina na odabranom uzorku kružnih raskrižja na terenu sustavom brojača prometa pokazalo je da su navedeni modeli nedovoljno pouzdani u procjeni provozne brzine, a u slučajevima odstupanja od odabira oblikovnih elemenata kružnih raskrižja preporučenih regulativom, neprimjenjivi. Nastavak ispitivanja provoznih brzina na odabranim kružnim raskrižjima proveden je korištenjem nove metodologija primjenom osobnog vozila s Globalnim Navigacijskim Satelitskim Sustavom (GNSS). Obavljena su ispitivanja za ulaz u raskrižje, sredinu i izlaz iz raskrižja, za desno skretanje i za ravni prolaz, te su analizirane dvije putanje: unaprijed definirana putanja (opisana u američkom modelu) i proizvoljna putanja (ne uvjetovani izbor vozača). Ispitivanja su uključivala minimalno 50 prolaza za svaki mjerodavni smjer. Za svaki prolaz određene su provozne brzine na 5 pozicija te geometrijski elementi na terenu opisane putanje vozila, sveukupno 771 prolaz vozilom. Numerički model za proračun provoznih brzina i radijusa izrađen je za ravnu putanju vozila koja se ispitivanjima pokazala mjerodavnom. Statistički utvrđene razlike između brzina na ulazu, u sredini kružnog raskrižja i na izlazu ukazale su na potrebu razvoja zasebnih modela za proračun brzina na navedenim pozicijama. U postupku validacije potvrđena je visoka pouzdanost razvijenih modela za proračun brzine u sredini i na izlazu iz raskrižja te modela za proračun radijusa putanje u sredini, dok je slabija pouzdanost utvrđena za model za proračun brzine na ulazu u kružno raskrižje. U usporedbi s postojećim modelima pokazalo se da je postignuta veća pouzdanost primjene modela razvijenih u ovom radu za kružna raskrižja izvedena prema hrvatskim smjernicama.

kružno raskrižje, provozna brzina, putanja vozila, model za proračun

nije evidentirano

engleski

NUMERICAL MODEL OF TRAVEL SPEED THROUGH THE ROUNDABOUT

nije evidentirano

roundabout, travel speed, vehicle path, model for calculation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

214

25.05.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo