Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi (CROSBI ID 58982)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Eret, Lidija
hrvatski
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi
Rad prikazuje multimedije u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike iz više različitih aspekata. Autorica proučava trenutnu zastupljenost multimedija u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike te stručne procjene učitelja matematike značaja takve nastave u poučavanju matematike u osnovnoj školi. Empirijska provjera modela konstruktivističke nastave matematike obogaćene multimedijom provedena je akcijskim istraživanjem koje je uključivalo dva osnovnoškolska razredna odjeljenja (N = 45) promatrana tijekom jedne nastavne godine. U istraživanju je ispitana i motivacija učenika s obzirom na mišljenja o usvajanju matematičkih sadržaja i kompetencija modificiranim upitnikom, djelomično preuzetim iz Skale Motivacijske strategije učenja (Pintrich i sur., 1993). Kvantitativno istraživanje bavilo se učiteljskim procjenama implementiranja multimedija u nastavu matematike (N = 321) koje su dobivene skalama procjene. Rezultati dvaju istraživanja međusobno su korelirani, kao i s rezultatima suvremenih znanstvenih istraživanja s područja metodike nastave matematike. Rad donosi metodičke prijedloge unapređenja nastave matematike konstruktivističkim pristupom i individualizacijom nastavnog procesa uporabom multimedija (Eret, 2016). Također ukazuje na koje načine multimediji u nastavi matematike mogu doprinijeti pozitivnim promjenama u nastavi, ali i zadržavanju visoke razine motivacije prilikom promjene nastavnog koncepta. Razmatraju se pitanja izmjene nastavnog kurikuluma, zatim uloge učitelja u novom nastavnom okruženju i potrebnim kompetencijama. Navode se razlozi primjene kvalitativne i kvantitativne metode u istraživanju, odnosno prednostima triangulacije dobivenih rezultata u dobivanju optimalnih odgovora na istraživačka pitanja.
e-učenje, individualizacija učenja, konstruktivizam u nastavi matematike, kurikulum nastave matematike, motiviranost za učenje matematike, m-učenje, multimedijska nastava matematike, obvezno školovanje
nije evidentirano
engleski
Multimedia in teaching mathematics at primary school
nije evidentirano
e-learning, individualisation of learning, constructivism in teaching mathematics, matematics curriculum, motivation to learn mathematics, m-learning, multimedia in teaching mathematics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
232-255.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nastava i škola za net-generacije
Matijević, Milan
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-8115-20-2