Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja (CROSBI ID 240550)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Macuka, Ivana ; Burić, Irena ; Batur, Ivana Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 26 (2017), 2; 227-248. doi: 10.5559/di.26.2.05

Podaci o odgovornosti

Macuka, Ivana ; Burić, Irena ; Batur, Ivana

hrvatski

Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja

Učiteljska profesija zasigurno spada u emocionalno zahtjevne profesije, a učitelji u svom radu mogu doživjeti širok raspon ugodnih i neugodnih emocija značajnog intenziteta. Doživljene emocije, kao i način na koji učitelji reguliraju svoje emocije mogu značajno utjecati na dobrobit učitelja, sagorijevanje na poslu, zadovoljstvo poslom te zadržavanje u učiteljskoj profesiji. Cilj ovog rada je bio ispitati doprinos različitih pozitivnih i negativnih emocija učitelja (u odnosu s učenicima, roditeljima, osobljem škole i obrazovnim sustavom) i strategija emocionalnog napora koje učitelji koriste kako bi regulirali svoje emocije (površinske, dubinske, te autentične strategije emocionalnog napora) u objašnjenju emocionalne iscrpljenosti (kao ključne komponente sagorijevanja) i zadovoljstva poslom kod učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 505 učitelja predmetne nastave (od 5.– 8. razreda osnovne škole. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeno je da su određene emocije učitelja i strategije emocionalnog napora značajne samostalne odrednice emocionalne iscrpljenosti učitelja i zadovoljstva poslom. Učitelji koji doživljavaju intenzivnije negativne emocije (umor, ljutnju i razočaranost) i češće se služe površinskom strategijom emocionalnog napora izvješćuju o višoj razini emocionalne iscrpljenosti. Nadalje, učitelji koji u odnosu s učenicima češće doživljavaju pozitivne emocije (radost i ponos) i češće koriste autentične strategije emocionalnog napora su zadovoljniji poslom. S druge strane, manje su zadovoljni poslom učitelji koji u radu s učenicima češće doživljavaju umor, razočaranost obrazovnim sustavom te češće koriste površinsku strategiju emocionalnog napora.

predmetni učitelji, emocije, emocionalni napor, emocionalna iscrpljenost, zadovoljstvo poslom

nije evidentirano

engleski

Emotional Determinants of Exhaustion and Job Satisfaction of Elementary School Teachers

nije evidentirano

teachers, emotions, emotional labor, emotional exhaustion, job satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (2)

2017.

227-248

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.26.2.05

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost